Педагогічні умови використання казок в освітньому процесі початкової школи

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Вивчення проблеми використання казки щодо формування особистісних якостей, загальнолюдських цінностей та емоційної сфери школярів на часі, оскільки казка як активне навіювання у своїх символах містить зашифровані найважливіші особистісні характеристики, моделі поведінки, зокрема емоційної поведінки, соціальні переконання і тим сприяє становленню особистості та її соціалізації. Враховуючи важливість казки у формування емоційної поведінки дитини в будь-якому віці, вона може слугувати джерелом її розвитку та формування особистості. Казка розвиває самосвідомість дитини, розкриває її потенціал у взаєминах з навколишнім світом і світом внутрішнім, формує її здатність стати творцем власного внутрішнього світу та світу зовнішнього, тобто визначає суб’єктність особистості, казка є однією з форм, завдяки якій відбувається соціалізація особистості в різні вікові періоди. Розглянуто сутність казки як способу передачі знань та соціальну реалізацію людини, як виховну систему. Виявлено провідну ідею і мету казки, подано класифікацію казок, їх універсальність і особливості, виділено функції казки та її значення, представлено етапи і алгоритми використання казки, види роботи з казкою. Виявлено вплив казки на емоційну сферу молодшого школяра. Теоретично обґрунтовано педагогічні умови використання казки, а саме: створення емоційно позитивної атмосфери на заняттях; збагачення емоційного досвіду учнів. Експериментально перевірено ефективність педагогічних умов використання казок в освітньому просторі початкової школи. Проаналізовано результати експериментальної роботи та зроблено висновки про ефективність педагогічних умов використання казок в освітньому процесі. Изучение проблемы использования сказки по формированию личностных качеств, общечеловеческих ценностей и эмоциональной сферы школьников ко времени, поскольку сказка как активное внушение в своих символах содержит зашифрованные важнейшие личностные характеристики, модели поведения, в частности эмоционального поведения, социальные убеждения и тем самым способствуют становлению личности и ее социализации. Учитывая важность сказки в формировании эмоционального поведения ребенка в любом возрасте, он может служить источником ее развития и формирования личности. Сказка развивает самосознание ребенка, раскрывает его потенциал во взаимоотношениях с окружающим миром и миром внутренним, формирует его способность стать творцом собственного внутреннего мира и внешнего мира, то есть определяет субъектность личности, сказка является одной из форм, благодаря которой происходит социализация личности в разные возрастные периоды. Рассмотрена сущность сказки как способа передачи знаний и социальной реализации человека, как воспитательная система. Выявлена ​​ведущая идея и цель сказки, даны классификация сказок, их универсальность и особенности, выделены функции сказки и ее значение, представлены этапы и алгоритмы использования сказки, виды работы со сказкой. Выявлено влияние сказки на эмоциональную сферу младшего школьника. Теоретически обоснованы педагогические условия использования сказки: создание эмоционально положительной атмосферы на занятиях; обогащение эмоционального опыта учащихся. Экспериментально проверена эффективность педагогических условий использование сказок в образовательном пространстве начальной школы Проанализированы результаты экспериментальной работы и сделаны выводы об эффективности педагогических условий использования сказок в образовательном процессе. Study of the problem of using fairy tales on the formation of personal qualities, universal values and emotional sphere of students over time, because the fairy tale as an active suggestion in its symbols contains encrypted key personal characteristics, patterns of behavior, including emotional behavior, social beliefs and thus contributes to personality and socialization. Given the importance of fairy tales in shaping the emotional behavior of a child at any age, it can serve as a source of its development and personality formation. The fairy tale develops the child's self-consciousness, reveals his potential in relationships with the world around him and the inner world, forms his ability to become the creator of his own inner world and the outer world, determines the subjectivity of the individual periods. The essence of a fairy tale as a way of knowledge transfer and social realization of a person as an educational system is considered. The leading idea and purpose of a fairy tale are revealed, the classification of fairy tales, their universality and features are given, functions of a fairy tale and its value are allocated, stages and algorithms of use of a fairy tale, kinds of work with a fairy tale are presented. The influence of a fairy tale on the emotional sphere of a junior schoolchild is revealed. The pedagogical conditions for using a fairy tale are theoretically substantiated, namely: creating an emotionally positive atmosphere in the classroom; enriching students' emotional experience. The effectiveness of pedagogical conditions for the use of fairy tales in the educational space of primary school has been experimentally tested. The results of experimental work are analyzed and conclusions are made about the effectiveness of pedagogical conditions for the use of fairy tales in the educational process.
Опис
Ключові слова
казка, емоційна сфера, педагогічні умови, молодші школяри, освітній процес, сказка, эмоциональная сфера, педагогические условия, младшие школьники, образовательный процесс, fairy tale, emotional sphere, pedagogical conditions, junior schoolchildren, educational process
Цитування
Барабаш О. О. Педагогічні умови використання казок в освітньому процесі початкової школи : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістра : спец. 013 Початкова освіта / О. О. Барабаш ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. почат. і проф. освіти. – Харків, 2021. – 68 с.
Колекції