Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/637
Title: РОЗВИТОК ПІДХОДІВ ДО ДИТИНИ ТА ДИТИНСТВА В ЗАРУБІЖНІЙ ПЕДАГОГІЦІ (КІНЕЦЬ ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)
Other Titles: Развитие подходов к ребенку и детству в зарубежной педагогике (конец ХІХ – начало ХХ ст.)
Development of the Approaches to Child and Childhood in Foreign Pedagogy (the end of the 19th – the beginning of the 20th century)
Authors: Лупаренко, С. Є.
Лупаренко, С. Е.
Luparenko, S.
Keywords: дитинство
дитина
сім’я
суспільство
розвиток
концепція
детство
ребенок
семья
общество
развитие
концепция
childhood
child
family
society
development
concept
Issue Date: 2013
Publisher: Клас. приват. ун-т
Citation: Лупаренко С. Є. Розвиток підходів до дитини та дитинства в зарубіжній педагогіці (кінець ХІХ — початок ХХ ст.) / С. Є. Лупаренко // Педагогіка формування особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : Клас. приват. ун-т, 2013. – Вип. 30 (83). – С. 37–42.
Abstract: Ця стаття присвячена розкриттю поглядів, підходів до розуміння сутності дитини й дитинства в зарубіжній педагогіці кінця ХІХ – початку ХХ ст. Виявлено фактори, що визначали ставлення до дитинства (розвиток промисловості, спрямованість до демократичних свобод, особистої незалежності; використання принципу розвитку та принципу історизму в наукових дослідженнях; прагнення педагогів поліпшити навчально-виховний процес). Розкрито педагогічні концепції, що існували в той період і впливали на формування поглядів на розуміння сутності дитини й дитинства (педоцентризм, психоаналітична педагогіка, теорія материнської депривації тощо). Данная статья посвящена раскрытию взглядов, подходов к пониманию сущности ребенка и детства в зарубежной педагогике конца ХІХ – начала ХХ ст. Выявлены факторы, которые определяли отношение к детству (развитие промышленности, направленность на демократические свободы, личную независимость; использование принципа развития и принципа историзма в научных исследованиях; стремление педагогов улучшить учебно-воспитательный процесс). Раскрыты педагогические концепции, которые существовали в тот период и влияли на формирование взглядов на понимание сущности ребенка и детства (педоцентризм, психоаналитическая педагогика, теория материнской депривации и др.). This article is dedicated to revelation of the views, approaches to understanding the essence of child and childhood in foreign pedagogy in the late 19th – the early 20th century. The factors which determined the attitude to the childhood have been detected. They are development of industry, orientation to the democratic freedoms, personal independence; use of the principle of development and the principle of historicism in scientific researches; pedagogues’ aspiration to improve educational process. The pedagogical concepts which existed in that period and influenced forming the views on the essence of child and childrenhave been revealed. They are child-oriented concept, psychoanalytic pedagogy, the theory of maternal deprivation.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/637
Appears in Collections:Кафедра загальної педагогіки і педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лупаренко С. Є.pdf321.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.