НОРМАТИВНО–ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ШКОЛИ УРСР ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ

Немає доступних мініатюр
Дата
2016
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Луганський національний університет ім. Т. Г. Шевченка
Анотація
У статті надано визначення індивідуалізації навчання та розкрита сутність нормативних документів, на основі яких здійснюється поступовий розвиток ідеї індивідуалізації навчання у вищій педагогічній школі УРСР у другій половині ХХ століття: закони СРСР, УРСР, постанови ЦК КПРС та Ради Міністрів СРСР, Верховної Ради СРСР; постанови колегії, рішення колегії, накази, положення, інструкції, директивні листи МО УРСР, МНО УРСР. Оскільки стратегію розвитку всіх сфер життя суспільства в СРСР визначала комуністична партія, для з’ясування напрямів розвитку освіти, упродовж виділеного хронологічного періоду, проаналізовані матеріали суспільно-політичного характеру, зокрема, партійні документи – рішення й ухвали з’їздів КПРС, Пленумів ЦК КПРС. Підкреслено, що у досліджуємий період індивідуалізація навчання студентів поступово постає пріоритетним напрямом державної політики в галузі вищої педагогічної освіти. Це закладає основи для реформування останньої за часів незалежної України, коли для розвитку теорії та практики індивідуалізації навчання у вищій педагогічній школі створюється ґрунтовна законодавчо-нормативна база. В статье дано определение индивидуализации обучения и раскрыта сущность нормативных документов, на основе которых осуществляется постепенное развитие идеи индивидуализации обучения в высшей педагогической школе УССР во второй половине ХХ века: законы СССР, УССР, постановления ЦК КПСС и Совета Министров СССР, Верховного Совета СССР; постановления коллегии, решения коллегии, приказы, положения, инструкции, директивные письма МО УССР, МНО УССР. Поскольку стратегию развития всех сфер жизни общества в СССР определяла коммунистическая партия, для выяснения направления развития высшего педагогического образования, в течение выделенного хронологического периода, проанализированы материалы общественно-политического характера, в частности, партийные документы – решения и постановления съездов КПСС, Пленумов ЦК КПСС. Подчеркнуто, что в исследуемый период индивидуализация обучения студентов постепенно становится приоритетным направлением государственной политики в области высшего педагогического образования. Это закладывает основы для его реформирования во времена независимой Украины, когда для развития теории и практики индивидуализации обучения в высшей педагогической школе создается основательная законодательно-нормативная база. The article reveals the essence of normative documents on the basis of which the gradual development of the individualization of teaching ideas in the USSR higher pedagogical school was happening in the second half of the twentieth century. Considered: the laws of the USSR, the Ukrainian SSR, the decision of the CC CPSU and the USSR Council of Ministers, the Supreme Soviet of the USSR; ruling board, board decisions, orders, regulations, instructions, policy letters MoD of USSR, the Ukrainian SSR INR. Since the strategy for the development of all spheres of society in the Soviet Union was determined by the Communist Party, to clarify the direction of development of the higher pedagogical education in the allotted chronological period, materials of socio-political nature were analyzed, such as party documents - the decisions and resolutions of the CPSU Congresses, the Central Committee plenum. A clarification is made that the individualization of teaching: is a process aimed at the development of personality; it provides for the separation (exclusion) of the student in the learning process to account for the inherent characteristics of the individual; it presupposes a certain organization of this process (the system of individualized methods and techniques of interdependent actions of the teacher and students at all stages of the learning activity). It is stressed that in the analyzed period, the individualization of teaching students was gradually becoming a priority of the state policy in the field of higher pedagogical education. It laid the groundwork for its reform in the late XX century - beginning of the XXI century, in the times of independent Ukraine, when a thorough legal and regulatory framework was created for the development of the theory and practice of the individualization of training at the higher pedagogical school.
Опис
Ключові слова
індивідуалізація навчання, вища педагогічна школа, нормативно-правова база, УРСР, друга половина ХХ століття, индивидуализация обучения, высшая педагогическая школа, нормативно-правовая база, УССР, вторая половина ХХ века, individualization of teaching, higher pedagogical schoo, legal and regulatory framework, USSR, the second half of the XX century
Цитування
Пісоцька М. Е. Нормативно-правове забезпечення індивідуалізації навчання студентів вищої педагогічної школи УРСР другої половини ХХ століття / М. Е. Пісоцька // Education and pedagogical sciences = Освіта та педагогічна наука / Луганськ. нац. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – Луганськ, 2016. – № 2 (165). – С. 66–73. – 1,35 умов. друк. арк.