Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/623
Title: ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ ХУДОЖНІХ ШКІЛ УКРАЇНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК XX СТ.), ЯК ОСНОВА СУЧАСНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
Other Titles: ЕВРОПЕЙСКИЕ ЦЕННОСТИ ХУДОЖЕСТВЕННЫХ ШКОЛ УКРАИНЫ (ВТОРАЯ ПОЛОВИНА XIX – НАЧАЛО XX В.), КАК ОСНОВА СОВРЕМЕННОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ГЛОБАЛИЗАЦИИ
Authors: Малиніна, І. О.
Малинина, И. О.
Malinina, I. O.
Keywords: образотворче мистецтво
художня школа
Київська школа малювання
Харківська школа малювання
изобразительное искусство
художественная школа
Киевская школа рисования
Харьковская школа рисования
fine art
art school
Kyiv school of drawing
Kharkiv drawing school
Issue Date: 25-Sep-2015
Publisher: ХНПУ ім. Г. С. Сковороди
Citation: Малиніна І. О. Європейські цінності художніх шкіл України (друга половина ХІХ – початок XX ст.), як основа сучасної освітньої глобалізації / І. О. Малиніна // Освіта і доля нації : Європейські цінності в освітньому просторі України : матеріали XVІ Міжнар. наук.-практ. конф., 25–26 верес. 2015 р. / Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків : ХНПУ, 2015. – С.107–109. – др. арк 0,3.
Abstract: Вивчення різних джерел показує, що плідним періодом у розвитку історико-педагогічної думки України в галузі художньої освіти, була друга половина XIX – початок XX ст.. "Інтелектуальний спалах" цих років сприяв формуванню національної культури і освіти. В історії українського образотворчого мистецтва другої половини ХІХ століття є ще чимало "білих плям", нез'ясованих питань, недосліджених фактів. Досить сказати, що на сьогодні дуже мало праць, присвячених викладанню образотворчого мистецтва на Україні. А тим часом, без аналізу шкіл образотворчого мистецтва, картина історичного розвитку національної культури залишається однобічною, збідненою. У 60-70-х роках ХІХ ст. на Україні виникає ряд приватних художніх шкіл. Особливий інтерес представляють Київська школа Миколи Івановича Мурашка та Харківська школа Марії Дмитріївни Раєвської-Іванової, засновані на широких демократичних початках. Ці школи майже з перших днів свого існування були пов'язані з Петербургської Академією мистецтв, яка надавала їм істотну підтримку. Школи образотворчого мистецтва М. Д.Раєвської-Іванової і М. І.Мурашко придбали колосальне значення в становленні національного мистецтва України. Їх зростання і розвиток високо оцінювали такі видатні люди того століття як І. Репін і М. Коцюбінський. Изучение различных источников показывает, что плодотворным периодом в развитии историко-педагогической мысли Украины в области художественного образования, была вторая половина XIX - начало XX в. "Интеллектуальная вспышка" этих лет способствовала формированию национальной культуры и образования. В истории украинского изобразительного искусства второй половины XIX века есть еще немало "белых пятен", невыясненных вопросов, неисследованных фактов. Достаточно сказать, что сегодня очень мало работ, посвящённых преподаванию изобразительного искусства на Украине. А между тем, без анализа школ изобразительного искусства, картина исторического развития национальной культуры остаётся односторонней, бедной. В 60-70-х годах XIX в. на Украине возникает ряд частных художественных школ. Особый интерес представляют Киевская школа Николая Мурашко и Харьковская школа Марии Дмитриевны Раевской-Ивановой, основанные на широких демократических началах. Эти школы почти с первых дней своего существования были связаны с Петербургской Академией искусств, которая предоставляла им существенную поддержку. Школы изобразительного искусства М. Д.Раевской-Ивановой и М. И. Мурашко приобрели колоссальное значение в становлении национального искусства Украины. Их рост и развитие высоко оценивали такие выдающиеся люди того века как И. Репин и М. Коцюбинский.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/623
Appears in Collections:Кафедра УДПМ і графіки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.