МАТЕМАТИЧНА ОСВІТА В УКРАЇНІ У Х–ХVI СТОЛІТТЯХ

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2015
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (ЧНУ)
Анотація
У статті проаналізовано теоретичні питання організації навчання математики населення України у період з Х ст. до ХVI ст. Визначено перелік джерел, аналіз яких дає уявлення про рівень математичних знань, серед них є математичний твір Кирика Новгородського “Вчення бачити людині всіх років ”, перший збірник законів “Руська Правда”, виданий за часів Ярослава Мудрого. У проведеному дослідженні визначено роль архітектури та культури у розвитку математичної освіти. Охарактеризовано козацьку систему освіти і визначено роль та значення математичних предметів у ній. Проаналізовано особливості викладання математики у братських школах та Острозькому колегіумі. Наведено перелік друкованих підручників з математики, котрі використовували викладачі у навчальному процесі Острозької академії: “Елементи ” Евкліда, “Алгоритм ” Саркобоско, “Наука про розв’язування трикутника ” М. Коперника. В статье проанализированы теоретические вопросы организации обучения математике населения Украины в период с Х в. до ХVI в. Определен перечень источников, анализ которых дает представление об уровне математических знаний, среди них есть математическое сочинение Кирика Новгородского "Учение видеть человеку всех лет", первый сборник законов "Русская Правда", изданный во времена Ярослава Мудрого. В проведенном исследовании определена роль архитектуры и культуры в развитии математического образования. Охарактеризованы казацкую систему образования и определена роль и значение математических предметов в ней. Проанализированы особенности преподавания математики в братских школах и Острожском коллегиуме. Приведен перечень учебников по математике, которые использовали преподаватели в учебном процессе Острожской академии: "Элементы" Евклида, "Алгоритм" Саркобоско, "Наука о решения треугольника" Н. Коперника. The article analyzes the theoretical issues of teaching mathematics Ukraine's population between the tenth century. to the sixteenth century. The list of sources, analysis of which gives an idea of the level of mathematical knowledge, including mathematical work is Kirik Novgorod "Teaching people to see all the years," the first collection of laws "n Truth", published in the times of Yaroslav the Wise. These authors show how to determine the number of years, months, weeks, days and hours, the number of leap years, the number of the year and ordinary lunar months, weeks, days and hours; hours in one day more. In collections then placed the problem of interest on borrowed money, agricultural submitted calculations considered the problem whose solution was reduced to geometric and Fibonacci numbers. In this clinical study the role of architecture and culture in the development of mathematical education. The architects of Kievan Rus knew arithmetic and geometry. Characterized Cossack education system and the role and importance of mathematical objects in it. In the Cossack schools teaching mathematics paid considerable attention: in elementary school taught account and arithmetic, but in the main school studied mathematics as a separate subject, based on the works of Greek philosophers and thinkers. The features of teaching mathematics in schools and mass Ostrozkiy College. A list of print books on mathematics that teachers used in the learning process Ostrog Academy "Elements" of Euclid, "Algorithm" Sarkobosko, "The science of solving triangle" Copernicus.
Опис
Ключові слова
математична освіта, рівень математичних знань, навчальний предмет, освіченість, математическое образование, уровень математических знаний, учебный предмет, образованность, mathematical education, level of mathematical knowledge, learning object education
Цитування
Боярська-Хоменко А. В. Математична освіта в Україні у Х–ХVI століттях / А. В. Боярська-Хоменко // Вісник Черкаського університету. Сер. : Педагогічні науки : наук. журн. / Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. – Черкаси : ЧНУ, 2015. – № 15 (348). – С. 12–17.