Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6128
Title: Жизненнотворческий потенциал будущего учителя как основа к сохранению отечественного культурного наследия Украины
Other Titles: Життєвотворчий потенціал майбутнього вчителя як основа до збереження вітчизняного культурного надбання України
Life creative potential of future teachers as the basis for preservation of the national cultural heritage of Ukraine
Authors: Радченя, И. В.
Радченя, І. В.
Radchenya, I.
Keywords: жизненнотворческий потенциал
будущий учитель
культурное наследие
життєвотворчий потенціал
майбутній вчитель
культурна спадщина
life creative potential
future teacher
cultural heritage
Issue Date: Apr-2016
Publisher: "East West" Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH
Citation: Радченя И. В. Жизненнотворческий потенциал будущего учителя как основа к сохранению отечественного культурного наследия Украины // Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, Vienna, March–April / "East West" Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. – Vienna, 2016.– № 3–4. – P. 62–64.
Abstract: В статье проанализирован жизненнотворческий потенциал будущего учителя как основа к сохранению отечественного культурного наследия страны. Незаурядной значимости формирование жизненнотворческого потенциала приобретает в процессе подготовки нового поколения учителей, поэтому выдвигаются определенные требования к будущим педагогам. У статті проаналізовано життєвотворчий потенціал майбутнього вчителя як основу для збереження вітчизняної культурної спадщини країни. Неабиякої значущості формування життєвотворчого потенціалу набуває в процесі підготовки нового покоління вчителів, тому висуваються певні вимоги до майбутніх педагогів. The article analyzeslife creative potential of futureteachersas the basisforpreservation of the nationalcultural heritage of the country. The formation of life creative potential is of invaluable importance in the process of the new generation of teachers training, therefore, some specific requirements for future teachers are offered.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6128
ISSN: 2310-5593
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Радченя І.В. Aвстрія..pdf719 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.