Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6102
Title: Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до формування здорового способу життя молодших школярів
Other Titles: Подготовка будущего учителя начальних классов к формированию здорового образа жизни младших школьников
The Preparation of Future Primary School Teachers for the Formation of Younger Pupils ‘Healthy Lifestyle
Authors: Радченя, І. В.
Радченя, И. В.
Radchenya, І.
Keywords: здоров’я
здоровий спосіб життя
валеологія
підготовка
майбутній учитель
принципи
стратегія
здоровье
здоровый образ жизни
валеология
подготовка
будущий учитель
принципы
стратегия
health
healthy lifestyle
preparation
future teacher
principles
strategy
Issue Date: 30-Sep-2015
Publisher: Класичний приватний університет
Citation: Радченя І. В. Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до формування здорового способу життя молодших школярів // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб.наук. пр./ Клас. приват. ун-т ; [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2015. – Вип. 45 (98). – С. 373–380.
Abstract: Стаття містить дослідження теоретичних аспектів підготовки майбутнього вчителя початкових класів щодо формування здорового способу життя молодших школярів. Розкривається зміст психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкових класів, який повинен бути спрямований на формування у студентів певних компонентів саморозвитку. Розглядається нова стратегія підготовки вчителя початкових класів на сучасному етапі (формування у студентів професійних якостей). Аналізуються основні принципи валеологічної підготовки майбутніх учителів у вищих педагогічних навчальних закладах, які розвивають їх знання та вміння щодо формування здорового способу життя в учнів початкових класів. Статья содержит исследование теоретических аспектов подготовки будущего учителя начальных классов, которые касаются формирования здорового образа жизни младших школьников. Раскрывается содержание психолого-педагогической подготовки будущих учителей начальных классов, которое должно быть направлено на формирование у студентов определенных компонентов саморазвития. Рассматривается новая стратегия подготовки учителя начальных классов на современном этапе (формирование у студентов профессиональных качеств). Анализируются основные принципы валеологической подготовки будущих учителей в высших педагогических учебных заведениях, которые развивают их знания и умения относительно формирования здорового образа жизни в учеников начальных классов. The article contains a study of the theoretical aspects of the preparation of future primary school teachers for healthy lifestyle to younger children. The content of psychopedagogical training of future primary school teachers should be aimed at formation of student’s specific components of self-development. A new strategy for the preparation of primary school teachers under current conditions is considered (the formation of students’ professional qualities). The article presents the basic principles analysis of valeological training of future teachers who are developing their knowledge and skills in higher educational institutions in order to promote healthy lifestyles among primary school pupils.Therefore, preparation of the future primary school teachers in the higher educational establishment is the process of educational work, aimed at equipping the students with some general and professional pedagogical knowledges, skills and abilities, and formation of professional and personal qualities of future teachers. The main objective of the institution training the primary school teachers, is the formation of a subject of professional activity who able to see and creatively handle the tasks of the pedagogical process in their joint activity with the pupils. The important areas of modern teacher training are socio-psychological, professional and individual psychological trends. They are all connected with the pedagogical education content, consisting of three cycles of disciplines: philosophical-cultural (humanitarian and cultural), psychological-pedagogical and professional-methodical. The level of teacher’s preparedness within the university’s boundaries is manifested directly in his professional practice.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6102
ISSN: 1992-5786
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Запоріжжя_2015.pdf343.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.