Формування науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики в процесі професійної підготовки: теорія і практика

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2015
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Університет менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України; видавництво "Майдан,"
Анотація
У монографії обґрунтовано теоретико-методологічні й науково-методичні засади формування науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики в умовах вищої педагогічної школи. На основі культурологічного, системного, синергетичного, діяльнісного, аксіологічного, особистісного наукових підходів всебічно розкрито сутність даного особистісного феномену як особливого виду компетентності в нових соціокультурних й інформаційних умовах, проаналізовано його компонентно-структурний склад. Представлено авторську концепцію формування науково-дослідницької культури студентів – майбутніх вчителів музики, визначено детермінанти цієї системи, обґрунтовано ефективність компетентнісного, інноваційного й контекстного підходів у побудові практико-орієнтованого навчання в складно організованій системі професійної підготовки, ураховуючи інтеграційні шляхи розвитку науки, освіти і мистецтва. Виявлено особливості застосування сучасних педагогічних технологій у науково-пізнавальному процесі вищого навчального закладу, розроблено педагогічні умови створення культурнонауково-освітнього середовища. Монографія адресується науковцям, працівникам вищої педагогічної освіти, викладачам, студентам, вчителям. В монографии обоснованы теоретико-методологические и научно-методические основы формирования научно-исследовательской культуры будущего учителя музыки в условиях высшей педагогической школы. На основе культурологического, системного, синергетического, деятельностного, аксиологического, личностного научных подходов всесторонне раскрыта сущность данного личностного феномена как особого вида компетентности в новых социокультурных и информационных условиях, проанализирован его компонентно-структурный состав. Представлена ​​авторская концепция формирования научно-исследовательской культуры студентов - будущих учителей музыки, определены детерминанты этой системы, обоснована эффективность компетентностного, инновационного и контекстного подходов в построении практико-ориентированного обучение в сложно организованной системе профессиональной подготовки, учитывая интеграционные пути развития науки, образования и искусства. Выявлены особенности применения современных педагогических технологий в научно-познавательном процессе высшего учебного заведения, разработаны педагогические условия создания культурнонауково-образовательной среды. Монография адресуется научным работникам, работникам высшего педагогического образования, преподавателям, студентам, учителям. The monograph substantiates the theoretical-methodological and scientific-methodological foundations of the formation of the research culture of the future music teacher. in the conditions of a higher pedagogical school. On the basis of culturological, systemic, synergetic, activity, axiological, personal scientific approaches, the essence of this personal phenomenon is comprehensively disclosed as a special type of competence in new socio-cultural and informational conditions, analyzed its component and structural composition. The author's concept of the formation of the research culture of students - future music teachers, is presented, determined the determinants of this system, substantiated the effectiveness of competence-based, innovative and contextual approaches in building a practice-oriented training in a complex system of professional training, taking into account integration ways of development of science, education and art. The features of the use of modern pedagogical technologies in the scientific and cognitive process are revealed higher educational institution, pedagogical conditions have been developed for creating a cultural, scientific and educational environment. The monograph is addressed to researchers, employees of higher pedagogical education, teachers, students, teachers.
Опис
Ключові слова
культура, професійна культура, науково-дослідна культура, майбутній вчитель музики, педагогічна освіта, професійна підготовка, індивідуальні науково-дослідницькі завдання, профессиональная культура, научно-исследовательская культура, будущий учитель музыки, педагогическое образование, профессиональная подготовка, индивидуальные научно-исследовательские задачи, culture, professional culture, research culture, future music teacher, teacher education, professional training, individual research tasks
Цитування
Тушева В. В. Формування науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики в процесі професійної підготовки: теорія і практика : монографія / В. В. Тушева ; Ун-т менеджменту освіти НАПН України. – Харків: Майдан, 2015. – 450 с.