Кафедра психології

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 228
  • Документ
    Трансформационная психологическая игра «Медкарта»: интеграция концепции 7К игривости и метода позитивной психотерапии
    (Scientific Collection «InterConf+», 2022-11-19) Гордиенко-Митрофанова, И. В.; Цемма, Л. Ю.; Гоголь, Д. М.
    Проективная техника, представленная в этой статье, является интеграцией метода положительной психотерапии и концепции игровой/смеховой компетентности 7С. Проективная методика представлена в виде трансформационной психологической игры "Медкарта", в основе которой лежит набор метафорических ассоциативных карт "Homo Ludens". Разработанная игра, в первую очередь, ориентирована на работу с психосоматическими расстройствами, но в процессе апробации также продемонстрирована ее эффективность и в работе с межличностными конфликтами. Игра дает возможность клиенту обратиться в свою сферу "Тело/чувство" и осознать функции и значение своего симптома; увидеть его отрицательные/положительные аспекты; осмыслить симптом как способность реагировать на конфликты; достичь глубокого понимания симптома как средства личной интеграции, а также понять, в какую "игру" с ним играет его собственный симптом и в какую "игру" он сам играет со своим симптомом. Проективна техніка, представлена в цій статті, є інтеграцією методу позитивної психотерапії та концепції ігрової/сміхової компетентності 7С. Проективна методика представлена у вигляді трансформаційної психологічної гри "Медкарта", в основі якої лежить колода метафоричних асоціативних карт "Homo Ludens". Розроблена гра, в першу чергу, орієнтована на роботу з психосоматичними розладами, але в процесі апробації також продемонстрована її ефективність і в роботі з міжособистісними конфліктами. Гра дає можливість клієнту звернутися до своєї сфери "Тіло/почуття" та усвідомити функції і значення свого симптому; побачити його негативні/позитивні аспекти; осмислити симптом як здатність реагувати на конфлікти; досягти глибокого розуміння симптому як засобу особистісної інтеграції, а також зрозуміти, в яку "гру" з ним грає його власний симптом і в яку "гру" він сам з ним грає зі своїм симптомом. The projective technique presented in this article is an integration of positive psychotherapy method and the 7C concept of playfulness / ludic competence. The projective technique is presented in the form of transformational psychological game Medkarta based on a deck of metaphorical associative cards «Homo Ludens». The developed game is, first of all, focused on dealing with psychosomatic disorders, but the process of approbation also demonstrated its effectiveness in working with interpersonal conflicts. The game enables the client to turn to his «Body / feeling» sphere and become aware of the functions and meaning of his symptom; to see its negative/positive aspects; to comprehend the symptom as an ability to respond to conflicts; to reach a deep understanding of the symptom as a means of personal integration, and to understand what «game» his own symptom plays with him and what «game» he himself plays with his symptom.
  • Документ
    ПСИХОЛОГІЯ МОНЕТАРНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Нікітіна, О. П.; Хомуленко, Т. Б.; Іванченко, А. Д.
    У монографії наведені результати дослідження особистісно-вікового аспекту психології грошей та схильностей до побудови монетарної кар’єри у студентів. Проведено узагальнення та систематизацію наукових підходів до проблеми ставлення до грошей у системі відносин особистості юнацького віку. Представлено методичний комплекс дослідження психолого-педагогічних передумов ставлення до грошей у системі відношень особистості. Розкрито характеристики виявлених монетарних типів, властивих особистості юнацького віку. Подано авторську розвивально-корекційну програму формування конструктивного ставлення до грошей особистості юнацького віку. Додатки містять психодіагностичний комплекс, який можна використовувати психологами в наукових дослідженях, практичній роботі та консультаційній практиці. The monograph presents the results of a study of the personality and age aspect of the psychology of money and the tendency to build a monetary career among of students. The article generalises and systemises scientific approaches to the problem of attitudes towards money in the system of relations of a youthful personality. A methodical complex of research of psychological and pedagogical prerequisites of attitude to money in the system of personality relations is presented. The characteristics of the identified monetary types inherent in the personality of adolescence are revealed. The author's own developmental and corrective programme for the formation of a constructive attitude to money in the youthful personality is presented. The appendices contain a psychodiagnostic complex that can be used by psychologists in scientific research, practical work and counselling practice.
  • Документ
    ВІРТУАЛЬНІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Чепелєва, Н. І.
    У публікації розглянуто віртуальні екскурсії. Віртуальна екскурсія є своєрідним інформаційним полем, через яке реальність транслюється у віртуальній формі за допомогою різноманітних онлайн-сервісів. Зазначено, що онлайн-екскурсія не повинна бути сухим продовженням уроку, набором завдань, запитань, відповідей та лекції з боку вчителя. До плану онлайн-екскурсії завжди повинні бути включені елементи гри, самостійних спостережень. Адже жодна доповідь, жодна дискусія та презентація не можуть зацікавити так, як уміло проведена екскурсія, навіть якщо вона і проводиться онлайн. The publication discusses virtual tours. A virtual tour is a kind of information field through which reality is broadcast in virtual form with the help of various online services. It is noted that the online excursion should not be a dry continuation of the lesson, a set of tasks, questions, answers and a lecture by the teacher. The plan of the online excursion should always include elements of the game, independent observations. After all, no report, no discussion, and no presentation can be as interesting as a skillfully conducted excursion, even if it is conducted online.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Підчасов, Є. В.
    У публікації розглянуто використання активних методів навчання на уроках біології. Наведено найбільш поширені методи активного навчання: групова дискусія, мозковий штурм, ділова гра, рольова гра, аналіз практичних ситуацій, тренінги, баскет-метод, аналіз практичних ситуацій, метод проектів. Зазначено, що в результаті використання активних методів на уроках біології можна підвищити емоційний відгук школярів на процес пізнання, мотивацію навчальної діяльності, інтерес на оволодіння новими знаннями, вміннями та практичним їх застосуванням. Застосування активних методів навчання сприяє розвитку пріоритетних цінностей, таких як самостійність, критичність мислення, толерантність, позитивна активна життєва позиція. Такі уроки стимулюють пізнавальний інтерес, вносять різноманітність у навчально-виховний процес, розширюють кругозір, загальну культуру, розкривають особистість, допомагають розвитку творчих здібностей учнів, а також створюють сприятливу психологічну атмосферу, ситуацію успіху, в якій діти готові реалізувати свої можливості. The publication discusses the use of active learning methods in biology lessons. The most common methods of active learning are presented: group discussion, brainstorming, business game, role play, analysis of practical situations, trainings, basket method, analysis of practical situations, project method. It is noted that as a result of the use of active methods in biology lessons, it is possible to increase the emotional response of schoolchildren to the process of learning, the motivation of educational activities, interest in mastering new knowledge, skills and their practical application The use of active learning methods contributes to the development of priority values, such as independence, critical thinking, tolerance, positive active life position. Such lessons stimulate cognitive interest, introduce variety into the educational process, broaden horizons, general culture, reveal personality, help develop students' creative abilities, and also create a favorable psychological atmosphere, a situation of success in which children are ready to realize their potential.
  • Документ
    АРТТЕРАПІЯ В РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Чепеленко, Ю. І.; Жванія, Т. В.
    У публікації досліджено арттерапію у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Арттерапія в інклюзивній освіті дітей з особливими потребами сприяє їхній особистісній ідентифікації. Цей вид психології забезпечує реалізацію таких функцій, як: діагностична, терапевтична, коректувальна, освітня, виховна, комунікативно-рефлексивна, катартична та культурологічна. Це, у свою чергу, сприяє розвитку тонкої моторики, самопізнанню, корекції психоемоційної сфери, розширенню світогляду, розвитку пам’яті, уваги, уяви, асоціативного й образного мислення дітей із особливими потребами. The publication explores art therapy in the work with children with special educational needs. Art therapy in the inclusive education of children with special needs contributes to their personal identification. This type of psychology ensures the implementation of such functions as: diagnostic, therapeutic, corrective, educational, upbringing, communicative and reflective, cathartic and cultural. This, in turn, contributes to the development of fine motor skills, self-knowledge, correction of the psycho-emotional sphere, broadening of the worldview, development of memory, attention, imagination, associative and imaginative thinking of children with special needs.