Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5713
Title: ІМІДЖУВАННЯ В УПРАВЛІННІ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
Other Titles: ИМИДЖИРОВАНИЕ В УПРАВЛЕНИИ УЧЕБНЫМИ ЗАВЕДЕНИЯМИ
IMAGE IN MANAGEMENT OF EDUCATIONAL INSTITUTION
Authors: Мармаза, О. І.
Мармаза, А. И.
Marmaza, O.
Keywords: імідж
імідж закладу освіти
управління
формування іміджу
имидж
имидж учебного заведения
управление
формирование имиджа
image
image of educational institution
management
developing of image
Issue Date: 2021
Publisher: Presovskâ univerzita v Prešove
Citation: Мармаза О. І. Іміджування в управлінні закладом освіти / О. І. Мармаза // Vzdelävanie a spolocnost : medzinârodny nekonferencny zbornik / Presovskâ univerzita v Presove ; eds R. Bematova, T. Nestorenko. – Prešov : Presovskâ univerzita v Prešove, 2021. – P. VI. – S. 331–337.
Abstract: У статті на основі аналізу науково-методичної літератури висвітлено історіографію поняття «імідж»; розкрито особливості іміджу закладу освіти; схарактеризовано структурні компоненти іміджу освітньої організації. З'ясовано значення управління процесом формування іміджу закладу освіти. Визначено шість логічних етапів формування позитивного іміджу закладу освіти. Розкрито ефективні засоби створення іміджу всередині закладу освіти (розроблення системи основних цінностей, формування традицій, створення інноваційного розвиваючого середовища тощо). Розроблено систему заходів, що впливають на сприйняття зовнішнього образу закладу освіти (яскрава та змістова атрибутика, використання засобів рекламі, презентація досягнень перед громадськістю тощо). В статье на основе анализа научно-методической литературы освещена историография понятие «имидж»; раскрыты особенности имиджа учебного заведения; охарактеризованы структурные компоненты имиджа образовательной организации. Выяснено значение управления процессом формирования имиджа учебного заведения. Определены шесть логических этапов формирования положительного имиджа учебного заведения. Раскрыты эффективные средства создания имиджа внутри учебного заведения (разработка системы основных ценностей, формирование традиций, создание инновационного развивающей среды и т.д.). Разработана система мер, влияющих на восприятие внешнего облика учебного заведения (яркая и содержательная атрибутика, использование средств рекламе, презентация достижений перед общественностью и т.д.). The article reveals the historiography of the concept "image" on the basis of analysis of the scientific-methodological literature, explains the features of image of educational institution and characterizes the structural components of image educational institution. It was also found the significance of the management of the process of forming of image of educational institution. Six logical stages of forming of positive image of educational institution are marked. This article also reveals the effective ways of developing of image inside the educational institution (developing the system of basic values, forming the traditions and creating the innovative developing environment, and so 011.) The system of activities influencing on the impression of the outside image of educational institution (bright and informative paraphernalia, using of advertising types, presentation of achievements to the public, etcetera) are drafted in the article.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5713
ISBN: 978-80-555-2729-1
Appears in Collections:Кафедра наукових основ управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мармаза О. І. Іміджування в управлінні.pdf732.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.