Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗеленська, Л. Д.-
dc.contributor.authorСаакова, С. О.-
dc.contributor.authorЗеленская, Л. Д.-
dc.contributor.authorZelenska, L.-
dc.contributor.authorSaakova, S.-
dc.date.accessioned2021-06-30T07:18:34Z-
dc.date.available2021-06-30T07:18:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЗеленська Л. Д. Нова українська школа – стан і перспективи / Л. Д. Зеленська, С. О. Саакова // Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. / Полтав. обл. ін-т післядипл. пед. освіти ім. М. В. Остроградського, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих ім. І. Зязюна НАПН України ; [редкол.: Н. І. Білик (голов. ред.) та ін.]. – Полтава : ПОІППО.– 2019. – № 1 (184). – С. 5–8.uk_UA.UTF-8
dc.identifier.issn2522-9729 (online)-
dc.identifier.urihttp://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5505-
dc.description.abstractДана стаття розглядає причини реформування загальної середньої освіти в Україні, визначає основні етапи реалізації концепції Нова українська школа. Акцентує увагу на перевагах організації освітнього процесу в умовах імплементації концептуальних засад концепції, викреслює перспективи реформування закладів загальної середньої освіти відповідно до її положень. Данная статья рассматривает причины реформирования общего среднего образования в Украине, определяет основные этапы реализации концепции Новая украинская школа. Акцентирует внимание на преимуществах организации образовательного процесса в условиях имплементации концептуальных основ концепции, намечает перспективы реформирования учреждений общего среднего образования в соответствии с ее положениями. This paper examines the reasons for reforming general secondary education in Ukraine, describes the main stages of the implementation of the New Ukrainian School program; emphasizes the advantages of organizing the educational process, chosen for implementation of the conceptual foundations of the New Ukrainian School. Paper presents some visions and opinions of practicing teachers, experts of the Ministry of Education and Science of Ukraine, about perspectives and obstacles on the way of realization of the New Ukrainian School. The advantages and disadvantages of teaching secondary school students in a purposeoriented way, where the result is to develop core competences is described.uk_UA.UTF-8
dc.language.isoukuk_UA.UTF-8
dc.publisherПолтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В.Остроградського; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН Україниuk_UA.UTF-8
dc.subjectосвітаuk_UA.UTF-8
dc.subjectнавчанняuk_UA.UTF-8
dc.subjectНова українська школаuk_UA.UTF-8
dc.subjectреформування освіти в Україніuk_UA.UTF-8
dc.subjectобразованиеuk_UA.UTF-8
dc.subjectобучениеuk_UA.UTF-8
dc.subjectНовая украинская школаuk_UA.UTF-8
dc.subjectреформирование образования в Украинеuk_UA.UTF-8
dc.subjecteducationuk_UA.UTF-8
dc.subjecttraininguk_UA.UTF-8
dc.subjectnew Ukrainian schooluk_UA.UTF-8
dc.subjectstages reforming education in Ukraineuk_UA.UTF-8
dc.titleНова українська школа – стан і перспективиuk_UA.UTF-8
dc.title.alternativeНовая украинская школа - состояние и перспективыuk_UA.UTF-8
dc.title.alternativeNew Ukrainian School: Where We Are and What the Prospectsuk_UA.UTF-8
dc.typeArticleuk_UA.UTF-8
Appears in Collections:Кафедра освітології та інноваційної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зеленська Л. Д. Нова українська школа.pdf184.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.