Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 259
  • Документ
    Технологія гейміфікації як засіб формування математичної компетентності учнів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Побризгаєва, В.
    У публікації висвітлено технологію гейміфікації як засіб формування математичної компетентності учнів. Використання гейміфікації на уроках математики допомагає створити активне навчальне середовище, в якому учні можуть зацікавитися математикою. Гейміфікація дозволяє впроваджувати різноманітні форми інтегрованого навчання та відслідковувати розвиток учнів відповідно до сучасних освітніх стандартів і концепцій. Зазначено, що гейміфікація стає потужним інструментом для залучення учнів та покращення якості освіти. Вона може надихати учнів до активного навчання, сприяти розвитку творчості та сприяти підвищенню мотивації до вивчення. The publication highlights gamification technology as a means of forming students' mathematical competence. The use of gamification in mathematics lessons helps to create an active learning environment in which students can become interested in mathematics. Gamification makes it possible to implement various forms of integrated learning and monitor the development of students in accordance with modern educational standards and concepts. It is noted that gamification is becoming a powerful tool for engaging students and improving the quality of education. It can inspire students to active learning, promote creativity and increase motivation to study.
  • Документ
    Формування екологічної культури учнів у навчальному процесі початкової школи
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Партола, Д.
    У статті розглянуто формування екологічної культури учнів у навчальному процесі початкової школи. Процес екологізації учнів початкових класів, формування свідомого ставлення до природи буде також успішно здійснюватися за умов екологізації діяльності учнів, що потребує активного їх залучення. Таким вимогам відповідають використання ігрових технологій в процесі навчання з екологічним змістом, організація проектної діяльності зі створення екологічних проектів тощо. Відзначено, що в основі екологічної культури лежить відповідальне ставлення особистості до навколишнього середовища, усвідомлення закономірностей розвитку природи та суспільства, розуміння того, що людина є частиною природи. The article examines the formation of environmental culture of students in the educational process of primary school. The process of environmentalization of primary school students, the formation of a conscious attitude to nature will also be successfully carried out under the conditions of environmentalization of the students' activities, which requires their active involvement. Such requirements are met by the use of game technologies in the process of learning with ecological content, the organization of project activities to create ecological projects, etc. It was noted that ecological culture is based on the responsible attitude of the individual to the environment, awareness of the laws of development of nature and society, understanding that man is a part of nature.
  • Документ
    Екологічні тренінги як площина для екологічного виховання молодших школярів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Мулюкова, Ю.
    У тезах висвітлено екологічні тренінги як площину для екологічного виховання молодших школярів. Еколого-психологічний тренінг – комплексна форма екологічного виховання, основана на методології соціально-психологічного тренінгу і спрямована на корекцію екологічної свідомості особистості. Метод екологічних експертацій полягає в педагогічній актуалізації емоційно насичених очікувань від майбутніх контактів особистості зі світом природи. Зауважено, що аналіз педагогічного досліду з проблеми дає підстави стверджувати, що використання екологічних тренінгів у початковій ланці освіти сприяють вихованню «екології душі» учнів. The theses highlight ecological trainings as a plane for ecological education of younger schoolchildren. Environmental-psychological training is a complex form of environmental education, based on the methodology of social-psychological training and aimed at correcting the environmental consciousness of an individual. The method of ecological examinations consists in the pedagogical actualization of emotionally saturated expectations from the future contacts of the individual with the natural world. It is noted that the analysis of the pedagogical research on the problem gives grounds for asserting that the use of ecological trainings in the initial link of education contribute to the education of the "ecology of the soul" of students.
  • Документ
    Шляхи формування ціннісного ставлення до природи учнів початкових класів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Лисак, А.
    У статті розглянуто шляхи формування ціннісного ставлення до природи учнів початкових класів. Успішним напрямком формування ціннісного ставлення до природи є залучення учнів до певних видів суспільство значимої діяльності, основна мета якої – залучити дітей до тих суспільних відносин, у процесі яких формуються ціннісні орієнтації, загальнолюдські норми і правила, означені культурою цього суспільства. Зазначено, що формування ціннісного ставлення до природи учнів початкових класів є важливою проблемою сучасної освіти, формування якої проходить через екологічне виховання. The article examines ways of forming a valuable attitude to nature among primary school students. A successful direction in the formation of a valuable attitude towards nature is the involvement of students in certain types of socially significant activities, the main purpose of which is to involve children in those social relations, in the process of which value orientations, universal norms and rules defined by the culture of this society are formed. It is noted that the formation of a valuable attitude to nature among elementary school students is an important problem of modern education, the formation of which takes place through ecological education.
  • Документ
    Експериментальна перевірка ефективності використання STEM-проєктів як засобу формування soft skills учнів початкової школи
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Котлярова, К.
    У статті розглянуто шляхи підвищення рівня сформованості soft skills учнів початкової школи. Висунуто припущення, що одним з ефективних способів розвитку «гнучких» навичок молодших школярів може стати використання STEM-проєктів в навчально-виховному процесі. Для підтвердження висунутої гіпотези серед школярів Харківської гімназії № 152 був проведений педагогічний експеримент, що проходив в три етапи: констатувальний, формувальний та контрольний. Результати проведеного експерименту підтвердили висунуту гіпотезу, що STEM-проєкти мають великий потенціал для розвитку soft skills здобувачів початкової освіти. The article discusses ways to increase the level of soft skills formation of elementary school students. It is suggested that one of the effective ways to develop "flexible" skills of junior high school students can be the use of STEM projects in the educational process. To confirm the proposed hypothesis, a pedagogical experiment was conducted among schoolchildren of Kharkiv Gymnasium No. 152, which took place in three stages: ascertaining, formative and control. The results of the conducted experiment confirmed the proposed hypothesis that STEM projects have a great potential for the development of soft skills of primary education students.