Кафедра теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 205
  • Документ
    ЕФЕКТИВНІ ШЛЯХИ НАВЧАННЯ ПЕРЕКАЗУ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Юріна, К. О.
    У статті розглянуто ефективні щляхи навчання переказу дітей старшого дошкільного віку. У сучасному закладі дошкільної освіти мовленнєва компетентність дитини формується завдяки активній мовленнєвій практиці, накопиченню власного досвіду використання мовлення в різних життєвих ситуаціях. Наведено послідовність навчання переказу. Зазначено, що формування мовленнєвої компетентності - це одне з ключових завдань для становлення мовленнєвої особистості старших дошкільників. The article deals with effective ways of teaching transfer of children of older preschool age. In a modern preschool education institution, a child's speech competence is formed thanks to active speech practice, accumulation of own experience of using speech in various life situations. The sequence of teaching transfer is given. It is noted that the formation of speech competence is one of the key tasks for the formation of the speech personality of older preschoolers.
  • Документ
    ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО РОБОТИ З УЧНЯМИ З ВАДАМИ МОВЛЕННЯ
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Видавничий дім «Гельветика», 2024) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.; Титаренко, Л. І.
    Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки майбутніх учителів початкових класів – роботі з учнями з логопедичними проблемами на уроках. Основна увага зосереджується на дисципліні вільного вибору «Підготовка вчителя до роботи з учнями з логопедичними проблемами на уроках природничого і математичного циклів», що є складником компонентою блоку дисциплін вільного вибору із циклу професійної підготовки для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти «Робота з різними категоріями дітей з особливими освітніми потребами». Висвітлюється мета, завдання дисципліни, основні документи, за якими має бути організовано навчання дітей із ООП та роботу вчителя із зазначеною категорією учнів. Зазначається, що здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти при вивченні дисципліни формують уміння здійснювати розвиток в учнів з мовленнєвими порушеннями процесів і функцій пізнавальної діяльності; логічних операцій; сенсомоторної функції мовлення та оперативної пам’яті; вербально-логічного та наочно-образного мислення і мовлення. Звертається увага на те, що на практичних заняттях здобувачі ознайомлюються з дихальними вправами та дидактичними іграми, опановують нескладні досліди, проєктну діяльність, моделювання, різноманітні інтерактивні технології, навчаються розробляти ментальні картки, аналізують уроки в логопедичному класі за відео-сюжетами, використовують у своїй практичній діяльності діагностику порушення мовлення за методикою В. Тарасун. Проведено опитування батьків, для якого використовувалася анкета «Готовність дитини до вступу в початкову школу». Було з’ясовано, що основна кількість дітей, які за результатами опитування батьків були не готові до вступу в ЗЗСО – це майбутні першокласники з дизартріями. Учитель початкових класів, працюючи з дітьми, які мають мовленнєві порушення, веде корекційну роботу у різних напрямах (фонетична, лексична, граматичної будова мовлення; подолання супровідних дефектів). The article is devoted to one of the urgent problems of training future primary school teachers – working with students with speech therapy problems in the lessons of science and mathematics cycles. The main focus is on the subject of free choice «Preparation of the teacher to work with students with speech therapy problems in the lessons of natural and mathematical cycles», which is a component of the block of subjects of free choice from the cycle of professional training for applicants of the second (master’s) level of higher education «Working with various categories of children with special educational needs». The goal, the tasks of the discipline, the main documents, according to which the education of children with SEN and the teacher’s work with the specified category of students should be organized, are highlighted. It is noted that students of the second (master’s) level of higher education when studying the discipline form the ability to develop the processes and functions of cognitive activity in students with speech disorders; logical operations; sensorimotor function of speech and working memory; verbal-logical and visual-figurative thinking and speech. Attention is drawn to the fact that in practical classes, applicants get acquainted with breathing exercises and didactic games, master simple experiments, project activities, modeling, various interactive technologies, learn to develop mind maps, analyze lessons in a speech therapy class based on video plots, use in their practical diagnosis of speech disorders according to the method of V. Tarasun. A survey of parents was conducted, for which the questionnaire «Readiness of the child to enter primary school» was used. It was found out that the main number of children who, according to the results of the parents’ survey, were not ready to enter the preschool are future first-graders with dysarthria. The elementary school teacher, working with children who have speech disorders, conducts corrective work in various directions (phonetic, lexical, grammatical structure of speech; overcoming accompanying defects).
  • Документ
    ШЛЯХИ ЗБАГАЧЕННЯ СЛОВНИКОВОГО ЗАПАСУ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Максимова, О. Р.
    У статті розлянуто шляхи збагачення словникового запасу старших дошкільників на заняттях з художньої літератури. Словниковий запас є ключовим елементом мовленнєвої компетентності дитини, що визначає рівень її здатності до ефективної комунікації та засвоєння знань. Тому одним з провідних завдань мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку є збагачення, активізація й уточнення лексичного запасу рідної мови. Зауважено, що художня література є ефективним засобом збагачення словника дітей старшого дошкільного віку. The article deals with the ways of enriching the vocabulary of senior preschoolers in fiction classes. Vocabulary is a key element of a child's speech competence, which determines the level of his/her ability to communicate effectively and acquire knowledge. Therefore, one of the leading tasks of preschool children's speech development is to enrich, activate and clarify the vocabulary of the native language. It has been noted that fiction is an effective means of enriching the vocabulary of senior preschool children.
  • Документ
    ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО В КОНТЕКСТІ ЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ СУЧАСНОСТІ
    (КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР», 2024-02-29) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.
    У тезах розглядається формування екологічної свідомості майбутніх вихователів ЗДО в контексті цивілізаційних викликів сучасності. Звертається увага на формування екологічної свідомості під час вивчення курсів «Основи природознавства і методики ознайомлення дітей із природою» та «Сучасна українська мова з практикумом». Theses consider the formation of environmental consciousness of future educators of early childhood education in the context of modern civilizational challenges. Attention is paid to the formation of ecological awareness during the study of the courses "Fundamentals of natural science and methods of familiarizing children with nature"; and "Modern Ukrainian language with practicum".
  • Документ
    Ресурсно-орієнтоване навчання під час вивчення освітніх компонентів «Основи природознавства зі спецметодикою викладання» та «Українська мова (за професійним спрямуванням)»
    (Фаховий коледж управління, економіки і права Полтавського державного аграрного університету, 2024-02-22) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.
    У тезах звертається увага на ресурсно-орієнтоване навчання під час вивчення освітніх компонентів «Основи природознавства зі спецметодикою викладання» та «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Розглядається визначення РОН, значення та реалізація під час вивчення освітніх компонентів.