Формування естетичного смаку як складова підготовки майбутніх вчителів : контекст інформаційного суспільства

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2020
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
Анотація
Метою статті є теоретичне обґрунтування педагогічних умов формування естетичних смаків як важливої складової підготовки вчителів в умовах інформаційного суспільства. Методологія дослідження містить загальнонауковий діалектичний, системний, порівняльно-правовий, історичний, соціологічний, формально-логічний підходи, що дозволило розглядати естетичний смак як категорію, що формується за допомогою зовнішніх цілеспрямованих або стихійних інформаційних впливів, а відповідно потребує особливого педагогічного інструментарію для виховання. Наукова новизна полягає у тому, що вперше досліджується формування моральних та естетичних якостей здобувачів освіти в умовах швидкої комп’ютеризації, збільшення частки дистанційної освіти, зменшення живого спілкування з вчителем, стрімких потоках інформації тощо. Аналізуються підходи до підготовки вчителів до формування естетичного смаку в умовах діджиталізації, засобами дистанційної освіти. Проаналізовано Державний стандарт дошкільної освіти, Державний стандарт початкової загальної освіти, Державний стандарт вищої освіти за спеціальностями «Дошкільна освіта», «Професійна освіта», «Музичне мистецтво», «Психологія», «Соціологія», з вказаних документів визначені ті компетентності, які містять компонент естетичного смаку. Целью статьи является теоретическое обоснование педагогических условий формирования эстетических вкусов как важной составляющей подготовки учителей в условиях информационного общества. Методология исследования включает общенаучный диалектический, системный, сравнительно-правовой, исторический, социологический, формально-логический подходы, что позволило рассматривать эстетический вкус как категорию, которая формируется с помощью внешних целенаправленных или стихийных информационных воздействий, а соответственно требует особого педагогического инструментария для воспитания. Научная новизна заключается в том, что впервые исследуется формирование нравственных и эстетических качеств соискателей образования в условиях быстрой компьютеризации, увеличение доли дистанционного образования, уменьшение живого общения с учителем, стремительных потоках информации и тому подобное. Анализируются подходы к подготовке учителей к формированию эстетического вкуса в условиях диджитализации, средствами дистанционного образования. Проанализированы Государственный стандарт дошкольного образования, Государственный стандарт начального общего образования, Государственный стандарт высшего образования по специальностям «Дошкольное образование», «Профессиональное образование», «Музыкальное искусство», «Психология», «Социология», из указанных документов определены компетентности, содержащие компонент эстетического вкуса. The purpose of the article is theoretical substantiation of pedagogical conditions of formation of aesthetic tastes as an important component of teachers training in the conditions of information society. The methodology of the research contains general scientific dialectical, systemic, comparative-legal, historical, sociological, formal-logical approaches, which allowed to consider aesthetic taste as a category formed by external purposeful or spontaneous informational influences, and accordingly requires special pedagogical tools. The scientific novelty is that for the first time the formation of moral and aesthetic qualities of students is studied in the conditions of rapid computerization, increase of the share of distance education, decrease of live communication with the teacher, rapid information flows and so on. Approaches to the formation of aesthetic taste in terms of digitization, means of distance education are analyzed. There are analyzed the State standard of preschool education, the State standard of elementary general education, the State standard of higher education in the specialties «Preschool education», «Professional education», «Musical art», «Psychology», «Sociology»; the component of aesthetic taste is separated from these documents. Conclusions: based on the understanding of the formation of aesthetic tastes as a component of the personality forming system, there is a need for a comprehensive approach to the improvement of all elements of this system. The primary task is to train teachers to work according to new standards and in an information society environment. It is not only about future teachers currently studying in higher education, but also about teachers who are already work. It is clear that the teacher training system is not capable of retraining quickly, so self-education programs will be effective. The prospects for further scientific research include the methodology of formation of aesthetic taste in terms of digitization of education, as well as the refinement of pedagogical tools for the formation of professional aesthetic taste in various fields of education
Опис
Ключові слова
естетичне виховання, естетичний смак, підготовка вчителів, інформаційне суспільство, діджиталізація освіти, аспірантські роботи, эстетическое воспитание, эстетический вкус, подготовка учителей, информационное общество, диджитализация образования, аспирантские работы, aesthetic education, aesthetic taste, teacher training, information society, digitization of education, postgraduate work
Цитування
Лі Сіньцзе Формування естетичного смаку як складова підготовки майбутніх вчителів: контекст інформаційного суспільства / СіньцзеЛі , Фенлай Цзи // Вісник національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка. Сер.: Педагогічні науки. / Нац. ун-т «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; [ редкол.: М. О. Носко (голов. ред.) та ін.]. – Чернігів : ЧНПУ, 2020. – Вип. 7(163). – С. 105–109.