Кафедра теорії, технологій і методик дошкільної освіти

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 287
  • Документ
    ФОРМУВАННЯ УСВІДОМЛЕНОГО СТАВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ДО ВЛАСНОГО ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Шумейко, Р. І.
    У статті розглянуто формування усвідомленого ставлення дошкільників до власного здоров'я та безпеки життєдіяльності. Діти дошкільного віку допитливі та безстрашні, оскільки вони ще не здобули негативного життєвого досвіду. Саме тому ризик їхнього потрапляння в небезпечну ситуацію дуже великий. Зауважено, що формування уявлень і знань має відбуватися в процесі життєдіяльності дитини й ґрунтуватися на її інтересах, потребах і вимогах до життя. The article examines the formation of a conscious attitude of preschoolers to their own health and safety. Preschool children are inquisitive and fearless because they have not yet had negative life experiences. That is why the risk of them getting into a dangerous situation is very high. It was noted that the formation of ideas and knowledge should take place in the course of the child's life and be based on his interests, needs and requirements for life.
  • Документ
    ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Черняк, Г. І.
    У роботі висвітлено проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку. Процес формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників залежить від психолого-педагогічних умов, з них: забезпеченість психологічного клімату у групах, наявність в освітньому процесі емоційних релаксаційних пауз; застосування позитивного стилю педагогічного спілкування вихователя з дітьми. Зазначено, що потрібно змінити на краще рівень здоров’я покоління, перетворити традиційну систему освіти на «здоров’язбережувальну». The work highlights the problems of forming the health care competence of preschool children. The process of forming the health care competence of preschoolers depends on psychological and pedagogical conditions, including: psychological climate in groups, the presence of emotional in the educational process relaxation pauses; the use of a positive style of pedagogical communication between the teacher and the children. It is noted that it is necessary to change the health of the generation to a better level, to transform the traditional education system into a "health-preserving" one.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Холтобіна, О. У.; Лебедєва, В. В.
    У роботі розглянуто використання цифрових технологій у закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану. Освітній процес здійснюється з використанням дистанційної, змішаної, очної та індивідуальної форм. Розуміючи важливість цифровізації дошкільної освіти, у базовому компоненті дошкільної освіти визначається необхідність формування комп’ютерної грамоти у дітей. Зауважено, що освітні та суспільні виклики потребують своєрідного контролю щодо забезпечення якісного освітнього процесу на ланці дошкілля, систематичного моніторингу організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. The paper examines the use of digital technologies in preschool education institutions under martial law. The educational process is carried out using distance, mixed, face-to-face and individual forms. Understanding the importance of digitalization of preschool education, the basic component of preschool education determines the need for the formation of computer literacy in children. It was noted that educational and social challenges require a kind of control to ensure a high-quality educational process at the preschool level, systematic monitoring of the organization of the educational process in preschool education institutions.
  • Документ
    ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Тіщенко, Ю. Б.
    У публікації проаналізовано психолого-педагогічній аспект розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку. Саме творчий процес є найбільш ефективним у розвитку дітей, він допомагає їм самовиразитися, під час занять з творчої діяльності у дошкільнят розвивається чуттєве сприйняття навколишнього світу. Здібності дитини проявляються в процесі набуття нею певних умінь та навичок оволодіння етапами творчого процесу. Зауважено, що проблема творчого розвитку дітей потребує вивчення з використанням сучасних форм, методів, прийомів для формування культури, гармонійного розвитку емоційно-чуттєвого, асоціативного сприйняття навколишнього світу дитини. The publication analyzes the psychological and pedagogical aspect of the development of creative abilities of preschool children. It is the creative process that is the most effective in the development of children, it helps them to express themselves, during creative activity classes preschoolers develop a sensory perception of the world around them. A child's abilities are manifested in the process of acquiring certain abilities and skills of mastering the stages of the creative process. It was noted that the problem of children's creative development needs to be studied using modern forms, methods, techniques for the formation of culture, harmonious development of emotional-sensual, associative perception of the child's surrounding world.
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ІНЖЕНЕРНОГО МИСЛЕННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ МИСТЕЦТВА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Тітова, Я. В.
    У статті розглянуто особливості формування культури інженерного мислення у дітей старшого дошкільного віку засобами мистецтва. Ефективним засобом для розвитку творчого мислення та інженерних навичок у дітей дошкільного віку є мистецтво, зокрема, живопис, декоративно-прикладне мистецтво, дизайн, театр, музика. Чим раніше дитина пізнає світ мистецтва, тим кращими будуть результати тієї діяльності, якою вона буде займатися у майбутньому. Зауважено, що така робота з дітьми допомагає поєднати знання з різних напрямів, у тому числі й мистецтві, побачити як використовувати теорію на практиці, показати красу інженерних рішень. The article examines the peculiarities of the formation of the culture of engineering thinking in children of older preschool age by means of the city. An effective tool for the development of creative thinking and engineering skills in preschool children is art, in particular, painting, decorative and applied arts, design, theater, music. The earlier a child gets to know the world of art, the better the results of the activities he will be engaged in in the future. It is noted that such work with children helps to combine knowledge from different areas, including art, to see how to use theory in practice, to show the beauty of engineering solutions.