Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4000
Назва: Підготовка майбутніх педагогів до застосування творчих технік у роботі з дітьми з порушенням мовленнєвого розвитку в умовах інклюзивного навчання
Інші назви: Подготовка будущих педагогов к применению творческих техник в работе с детьми с нарушением речевого развития в условиях инклюзивного обучения
Preparing future teachers for the use of creative techniques in work with children with speech impairment in inclusive learning
Автори: Партола, В. В.
Собченко, Т. М
Смолянюк, Н. М.
Собченко, Т. Н.
Смолянюк, Н. Н.
Partola, V.
Sobchenko, T.
Smolyanyuk, N.
Ключові слова: майбутні педагоги
діти з порушенням мовленнєвого розвитку
творчі техніки
будущие педагоги
дети с нарушением речевого развития
творческие техники
future teachers
children with impaired speech development
creative techniques
Дата публікації: тра-2020
Видавництво: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Партола В. В. Підготовка майбутніх педагогів до застосування творчих технік з дітьми з порушенням мовленнєвого розвитку в умовах інклюзивного навчання / В. В. Партола, Т. М. Собченко, Н. М. Смолянюк // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка / [редкол.: М. П. Пантюк (голов. ред.) та ін.]. – Дрогобич : Гельветика, 2020. – Вип. 27, т. 4. – С.154–159.
Короткий огляд (реферат): У цій статті розкрито проблему підготовки майбутнього педагога до роботи в умовах інклюзивного навчання, формування його готовності до роботи з дітьми з особливими потребами. Відзначені певні недоліки цього процесу, зокрема поспішність та стихійність упровадження інклюзивного навчання в країні загалом та недостатнє володіння спеціальними компетентностями студентами. Окреслено витоки ідей щодо особливостей навчання дітей з порушенням мовленнєвого розвитку. Описано корекційний вплив мистецтва, а саме художнього мистецтва, казкотерапії, музикотерапії, пісочної терапії, глинотерапії на мовлення дитини, зокрема такі заняття сприяють зменшенню прояву вторинних та первинних порушень у дітей, що мають проблеми з мовленням. Зазначено завдання педагогічного дослідження зі студентами факультету початкового навчання. Відображено результати анкетування респондентів у відсотковому відношенні та проведено їх аналіз. З’ясовано рівень достатньої, часткові та недостатньої обізнаності у сфері інклюзивної освіти (зокрема, під час роботи з дітьми, що мають порушення мовленнєвого розвитку). Висвітлено, проаналізовано та узагальнено результати відкритого питання щодо вдосконалення змісту дисципліни вільного вибору. Окреслено мету навчальної дисципліни за вибором «Творчі техніки навчання для дітей з порушенням мовленнєвого розвитку» для студентів першого курсу другого (магістерського) рівня та охарактеризовано її зміст, який передбачає вивчення низки теоретичних питань та здобуття практичних умінь та навичок. Серед яких – уміння тренувати у дитини правильне дихання, працювати з мімікою, розвивати дрібну та загальну моторику, вдосконалювати фонематичний слух, формувати зв’язне мовлення, виконувати артикуляційні вправи. З’ясовано, що така дисципліна за вибором сприятиме формуванню загальних та спеціальних компетентностей у майбутніх педагогів та може бути використана у змісті програм освітніх проєктів. В этой статье раскрыто проблему подготовки будущего педагога к работе в условиях инклюзивного обучения, формирование его готовности к работе с детьми с особыми потребностями. Отмечены определенные недостатки этого процесса, в частности поспешность и стихийность внедрения инклюзивного обучения в стране в целом и недостаточное владение специальными компетенциями студентами. Определены истоки идей об особенностях обучения детей с нарушением речевого развития. Описано коррекционное влияние искусства, а именно художественного искусства, сказкотерапии, музыкотерапии, песочной терапии, глинотерапии на речь ребенка, в частности такие занятия способствуют уменьшению проявления вторичных и первичных нарушений у детей, имеющих проблемы с речью. Указана задача педагогического исследования со студентами факультета начального обучения. отражено результаты анкетирования респондентов в процентном отношении и проведен их анализ. Выяснено уровень достаточной, частичной и недостаточной осведомленности в области инклюзивного образования (в частности, во время работы с детьми, имеющими нарушения речевого развития). Освещены, проанализированы и обобщены результаты открытого вопроса совершенствования содержания дисциплины свободного выбора. Определена цель учебной дисциплины по выбору «Творческие техники обучения для детей с нарушением речевого развития» для студентов первого курса второго (магистерского) уровня и охарактеризовано ее содержание, которое предусматривает изучение ряда теоретических вопросов и получение практических умений и навыков. Среди них - умение тренировать у ребенка правильное дыхание, работать с мимикой, развивать мелкую и общую моторику, совершенствовать фонематический слух, формировать связную речь, выполнять артикуляционные упражнения. Выяснено, что такая дисциплина по выбору способствует формированию общих и специальных компетентностей у будущих педагогов и может быть использована в содержании программ образовательных проектов. In this article is revealed the problem of preparation of the future teacher to work in the conditions of inclusive education, formation of his readiness to work with children with special needs. Some shortcomings of this process were noted, in particular the haste and spontaneity of implementing inclusive learning in the country as a whole and the lack of special competence of students. The origins of ideas concerning the peculiarities of teaching children with impaired speech development are outlined. Corrective influence of art is described, namely art, fairytale therapy, music therapy, sand therapy, clay therapy on the speech of a child, in particular, such activities help to reduce the manifestation of secondary and primary disorders in children who have problems with speech. The task of pedagogical research with the students of the Faculty of Primary Education is outlined. The results of the survey of the respondents in percentage are reflected and their analysis is conducted. The level of sufficient, partial and insufficient awareness in the field of inclusive education (in particular when working with children with speech impairment) has been clarified. The results of the open-ended question on improving the content of elective discipline are covered, analyzed and summarized. The purpose of the course on the choice of “Creative teaching techniques for children with speech impairment” for students of the first year of the second (master’s) level is outlined, and its content, which provides for the study of a number of theoretical issues, and the acquisition of practical skills and abilities. Among them the ability to train the child to breathe properly, to work with facial expressions, to develop fine and general motor skills, to improve phonemic hearing, to form coherent speech, to perform articulatory exercises. It is found that this discipline of choice will help to develop general and special competences for future teachers and can be used in the content of educational projects.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4000
ISSN: 2308-4855 (Print)
2308-4863 (Online)
Розташовується у зібраннях:Кафедра освітології та інноваційної педагогіки
Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.