RATIONALE FOR DIDACTIC CONDITIONS OF INTENSIFICATION OF LEARNING FOR ACTIVITIES OF FUTURE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOL IN THE CONTEXT OF THE IMPLEMENTATION OF THE IDEA OF NEW UKRAINIAN SCHOOL

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2020
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
OKTAN PRINT s.r.o.
Анотація
According to implementation of the new educational standard of New Ukrainian school, the need in high-qualified teachers is obvvious during the same time period. So, there is a need in investigation of the implementation of didactic conditions of intensification of learning for activities of future teachers of primary school in the context of the implementation of the idea of New ukrainian school. We understand the didactic conditions of intensification of learning in the context of the implementation of the educational standard of the New Ukrainian School as the specially created circumstances of the organization and implementation of the learning process, taking into account and introduction of new learning factors, new substantiated requirements and rules for the organization and content of the educational process, which ensure the quality of learning resulted in the training of a competent teacher according to the educational standard of the New Ukrainian School. Such didactic conditions were explored for the first time: time management techniques by incorporating additional information; the use of innovative methods of positive motivation formation of future teachers in order to intensify learning; didactic preparation of teachers for the intensification of learning of future primary school teachers, taking into account the specifics of professional pedagogical activity; introduction of information and communication technologies in training. The ways of implementing the principle of intensification of learning in the context of providing the educational standard of the New Ukrainian School have been developed further. During our investigation, we used such scientific methods of research: observation, analysis of theoretical sources, generalization of modern experience on the problem of intensification of learning of future teachers; interviewing primary school teachers. The prospects of using the results of the study are further research of the didactic conditions that can ensure the intensification of the learning of students of higher education institutions. That will help in the future to provide teachers who are motivated and competent in the context of implementation of the New Ukrainian School. Відповідно до впровадження нового освітнього стандарту Нової української школи, потреба у висококваліфікованих викладачах очевидна протягом того самого періоду часу. Отже, існує потреба у дослідженні реалізації дидактичних умов інтенсифікації навчання для діяльності майбутніх учителів початкової школи в контексті реалізації ідеї Нової української школи. Ми розуміємо дидактичні умови інтенсифікації навчання в контексті впровадження освітнього стандарту Нової української школи як спеціально створені обставини організації та реалізації навчального процесу з урахуванням та впровадженням нових факторів навчання, нових обґрунтовані вимоги та правила щодо організації та змісту навчального процесу, які забезпечують якість навчання, що призвело до підготовки компетентного вчителя відповідно до освітнього стандарту Нової української школи. Такі дидактичні умови були досліджені вперше: методи управління часом шляхом включення додаткової інформації; використання інноваційних методів формування позитивної мотивації майбутніх учителів з метою активізації навчання; дидактична підготовка вчителів до активізації навчання майбутніх учителів початкових класів з урахуванням специфіки професійної педагогічної діяльності; впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні. Шляхи реалізації принципу інтенсифікації навчання в контексті забезпечення освітнього стандарту Нової української школи отримали подальший розвиток. Під час нашого дослідження ми використовували такі наукові методи дослідження: спостереження, аналіз теоретичних джерел, узагальнення сучасного досвіду з проблеми інтенсифікації навчання майбутніх учителів; опитування вчителів початкових класів. Перспективами використання результатів дослідження є подальше дослідження дидактичних умов, які можуть забезпечити активізацію навчання студентів вищих навчальних закладів. Це допоможе в майбутньому забезпечити вчителів мотивованими та компетентними у контексті впровадження Нової української школи. Согласно внедрения нового образовательного стандарта Новой украинской школы, потребность в высококвалифицированных преподавателях очевидна в течение того же периода времени. Итак, существует потребность в исследовании реализации дидактических условий интенсификации обучения для деятельности будущих учителей начальной школы в контексте реализации идеи Новой украинской школы. Мы понимаем дидактические условия интенсификации обучения в контексте внедрения образовательного стандарта Новой украинской школы как специально созданные обстоятельства организации и реализации учебного процесса с учетом и использованием новых факторов обучения, новых обоснованные требования и правила по организации и содержания учебного процесса, обеспечивающих качество обучения, что привело к подготовке компетентного учителя в соответствии с образовательным стандартом Новой украинской школы. Такие дидактические условия были исследованы впервые: методы управления временем путем включения дополнительной информации; использование инновационных методов формирования положительной мотивации будущих учителей с целью активизации обучения; дидактическая подготовка учителей к активизации обучения будущих учителей начальных классов с учетом специфики профессиональной педагогической деятельности; внедрение информационно-коммуникационных технологий в обучении. Пути реализации принципа интенсификации обучения в контексте обеспечения образовательного стандарта Новой украинской школы получили дальнейшее развитие. Во время нашего исследования мы использовали такие научные методы исследования: наблюдение, анализ теоретических источников, обобщение современного опыта по проблеме интенсификации обучения будущих учителей; опрос учителей начальных классов. Перспективами использования результатов исследования является дальнейшее исследование дидактических условий, которые могут обеспечить активизацию обучение студентов высших учебных заведений. Это поможет в будущем обеспечить учителей мотивированными и компетентными в контексте внедрения Новой украинской школы.
Опис
Ключові слова
new Ukrainian school, didactic conditions, intensification of learning, teachers of primaryschool, formation of positive, time-managment, students of pedagogical specialities, high educational establishments, educational standart, Нова українська школа, дидактичні умови, інтенсифікація навчання, вчителі початкової школи, формування позитиву, управління часом, студенти педагогічних спеціальностей, заклади вищої освіти, освітній стандарт, Новая украинская школа, дидактические условия, интенсификация обучения, учителя начальной школы, формирование позитива, управление временем, студенты педагогических специальностей, учреждения высшего образования, образовательный стандарт
Цитування
Martyniuk A. Rationale for didactic conditions of intensification of learning for activities of future teachers of primary school in the context of the implementation of the idea of new Ukrainian school / A. Martyniuk // Theory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School : monograph / edit. I. F. Prokopenko, I. M. Trubavina. – Prague : OKTAN PRINT s.r.o., 2020. – Ch. 2.12. – Pp. 300–311.