Virages des visions de Patrick Modiano

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2020
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Springer
Анотація
This article focuses on some peculiarities in the writings of the French author Patrick Modiano, the Nobel Prize winner for literature in 2014, and deals with novels that have made him famous in the national and world art space. The article notes that P. Modiano’s novel mentality is characterized by the synthesis of such basic values as the development of a fabulous, external canvas and focusing on the internal structures of the individual self. The characters of his novels relay the psychological interior of a person imbued with values and consciousness of modern urban life. P. Modiano’s leading semantic plots depict the complex mentality of the sensitive person and the vicissitudes of his dramatic fate in the context of the Hypercity. The landscape of the Supercity or the Hypercity in P. Modiano’s novels is organically linked to understanding a life as a journey of obscurity. For self-narrators to live a full life means to wander through the drips of their memory, to travel the real and imaginary streets of their own prehistory, which turns out to be their main life story in the end. Prominent place in the novels of P. Modiano belongs to the development of the mythopoetics of Paris, which is interpreted as a purely “inner” city in thepsychological interior of the self-narrators. The specificity of the novel depiction of Paris lies in the interpretation of this metropolis as a highly detailed toponymi mythologeme. The key point in the article is that each self-narrator is sooner or laterconfronted with an internal need to investigate his own story. That is why P. Modiano’s self-narrators always delve into complex, contradictory files of their individual self and become a kind of “detective for themselves”. This plot outline becomes the basis for unfolding a holistic ontological concept in P. Modiano’s novels that reveals its marker and matrix features in each of his works. У статті розглядаються особливості творчості французького письменника Патріка Модіано, лауреата Нобелівської премії з літератури 2014 року, а також романи, які уславили його у вітчизняному і світовому арт-просторі. У статті наголошується, що новаторський менталітет П. Модіано характеризується синтезом таких базових цінностей, як створення казкового зовнішнього полотна і зосередження уваги на внутрішніх структурах особистості. Герої його романів передають психологічний інтер'єр людини, перейнятого цінностями і свідомістю сучасного міського життя. Провідні смислові сюжети П. Модіано зображують складну психіку чуйної людини і мінливості його драматичної долі в контексті Гіпергорода. Ландшафт суперміста або Гіперміста в романах П. Модіано органічно пов'язаний з розумінням життя як мандри безвісті. Для самих оповідачів жити повноцінним життям - значить блукати по краплях своєї пам'яті, подорожувати по реальним і вигаданим вулицям їх власної передісторії, яка врешті-решт виявляється їх головною життєвою історією. Чільне місце в романах П. Модіано належить розвитку міфопоетики Парижа, який інтерпретується як чисто «внутрішнє» місто в психологічному інтер'єрі самих оповідачів. Специфіка романтичного зображення Парижа полягає в трактуванні цього мегаполісу як високодеталізованої топонімічної міфологеми. Ключовим моментом статті є те, що кожен оповідач рано чи пізно стикається з внутрішньою потребою досліджувати свою власну історію. Ось чому оповідачі П. Модіано завжди копаються в складних, суперечливих файлах свого індивідуального «я» і стають свого роду «детективом для себе». Цей сюжетний план стає основою для розгортання цілісної онтологічної концепції в романах П. Модіано, яка розкриває свої маркерні і матричні особливості в кожному з його творів. В статье рассматриваются особенности творчества французского писателя Патрика Модиано, лауреата Нобелевской премии по литературе 2014 года, а также романы, прославившие его в отечественном и мировом арт-пространстве. В статье отмечается, что новаторский менталитет П. Модиано характеризуется синтезом таких базовых ценностей, как создание сказочного внешнего полотна и сосредоточение внимания на внутренних структурах личности. Герои его романов передают психологический интерьер человека, проникнутого ценностями и сознанием современной городской жизни. Ведущие смысловые сюжеты П. Модиано изображают сложную психику чуткого человека и превратности его драматической судьбы в контексте Гипергорода. Ландшафт Супергорода или Гипергорода в романах П. Модиано органически связан с пониманием жизни как странствия безвестности. Для самих рассказчиков жить полноценной жизнью - значит блуждать по каплям своей памяти, путешествовать по реальным и вымышленным улицам их собственной предыстории, которая в конце концов оказывается их главной жизненной историей. Видное место в романах П. Модиано принадлежит развитию мифопоэтики Парижа, который интерпретируется как чисто «внутренний» город в психологическом интерьере самих рассказчиков. Специфика романтического изображения Парижа заключается в трактовке этого мегаполиса как высокодетализированной топонимической мифологемы. Ключевым моментом статьи является то, что каждый рассказчик рано или поздно сталкивается с внутренней потребностью исследовать свою собственную историю. Вот почему рассказчики П. Модиано всегда копаются в сложных, противоречивых файлах своего индивидуального «я» и становятся своего рода «детективом для себя». Этот сюжетный план становится основой для развертывания целостной онтологической концепции в романах П. Модиано, раскрывающей свои маркерные и матричные особенности в каждом из его произведений.
Опис
Стаття індексується в міжнародних наукометричних базах даних Scopus та Web of Sciences.
Ключові слова
novel mentality, mythopoetic aura of Paris, self-narrators, nominal shell, individual self, "procriminal" and criminal, ментальність роману, міфопоетична аура Парижа, оповідачі, номінальна оболонка, індивідуальне Я, "прокримінальний" і кримінальний, ментальность романа, мифопоэтическая аура Парижа, рассказчики, номинальная оболочка, индивидуальное Я, "прокриминальный" і криминальный
Цитування
Goloborodko Ia. Virages des visions de Patrick Modiano / Ia. Goloborodko, A. Lepetiukha // Neophilologus. – 2020. – Vol. 104, is. 2. – P. 165–176.