Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3471
Title: Проблема готовності майбутнього вчителя мистецтва до професійної діяльності
Other Titles: Проблема готовности будущего учителя искусства к профессиональной деятельности
The problem of future teacher's readiness for professional activity
Authors: Давидович, Л. В.
Davidovich, L.
Keywords: підготовка
професійна готовність
професійна діяльність
вчитель мистецтва
подготовка
профессиональная готовность
профессиональная деятельность
учитель искусства
training
professional readiness
professional activity
art teacher
Issue Date: 23-Dec-2019
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди
Citation: Давидович Л. В. Проблема готовності майбутнього вчителя мистецтва до професійної діяльності / Л. В. Давидович // Час мистецької освіти. Теорія і методика виховання художньо-обдарованої особистості у закладах мистецької освіти : зб. ст. VІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 17–18 жовт. 2019 р. : [у 2-х ч.] / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: В. В. Фомін (голов. ред.) та ін.]. – Харків : ХНПУ, 2019. – Ч. 2. – С. 102–107.
Abstract: У статті характеризуються наукові підходи стосовно проблеми професійної готовності та історичні етапи їх розвитку. Розглядається взаємозалежність термінів «підготовка» та «готовність» майбутнього вчителя мистецтва до професійної діяльності. В статье характеризуются научные подходы к проблеме профессиональной готовности и исторические этапы их развития. Рассматривается взаимозависимость терминов «подготовка» и «готовность» будущего учителя искусства к профессиональной деятельности. In article characterizes the scientific approaches and the historical stages of the professional readiness problem. There is importance interdependence of the terms «training» and «readiness» the future teacher of the art to the professional activity. Most scholars consider preparing students for the formation of the professional qualities and readiness for the various activities, as processes that have their own peculiarities and patterns. Given the above, the terms "preparation" and "readiness" should not be regarded as synonymous, these concepts are interdependent. This is explained first of all by the fact that one or another quality of the readiness of the specialist is determined exactly by which he received the training. The term "preparation" does not by chance mean a dynamic process, the purpose of which is the formation of the professional quality, which is "readiness". That is why the terms “preparation” and “readiness” are considered by most scholars as interrelated and interdependent.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3471
ISBN: 978-617-7298-28-0
Appears in Collections:Кафедра вокальної культури і сценічної майстерності вчителя



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.