Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3421
Title: Перепис населення – як атрибут державності та необхідний інструмент державного управління
Other Titles: Перепись населения - как атрибут государственности и необходимый инструмент государственного управления
Population census - as an attribute of state and a necessary state governance tool
Authors: Муромцева, Ю. І.
Муромцева, Ю. И.
Muromtseva, Yu.
Keywords: переписи населення
демографія
українська державність
статистика населення
Всеукраїнський перепис населення
кордони країни
міграції
картографування населення
переписи населения
демография
украинская государственность
статистика населения
Всеукраинская перепись населения
границы страны
миграции
картографирование населения
population censuses
demography
Ukrainian statehood
population statistics
the All-Ukrainian population census
the country's borders
migration
population mapping
Issue Date: 26-Feb-2020
Publisher: Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди
Citation: Муромцева Ю. І. Перепис населення – як атрибут державності та необхідний інструмент державного управління / Ю. І. Муромцева // Геогафія та туризм : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. Харків. нац. пед. ун-ту ім. Г. С. Сковороди, Харків, 26 лют. 2020 р. / за заг. ред. Ю. І. Муромцевої. – Харків : ХНПУ, 2019. – С. 215–225.
Abstract: Стаття присвячена питанню необхідності проведення Другого Всеукраїнського перепису населення. Важливість перепису населення прирівнюється до таких атрибутів державності, як територія, право, армія, народ, прапор, герб, тощо. У статті розглянуто історію переписів населення на території України у сучасних міжнародновизнаних кордонах. Наголошено, что Україна, будучи однією з великих за чисельністю населення країн у Європі та світі на початку ХХ ст., не мала своєї державності, а перебувала у складі різних держав та імперій. Отже, історичні дані переписів населення України мають розпорошений характер через наявність різних програм переписів населення, різний час їх проведення, різних "власників" інформації, закритість та недоступність деяких даних. В Україні у сучасних міжнародновизнаних кордонах проводився лише один Всеукраїнський перепис населення 2001 року, з дати проведення якого минуло 19 років. За час, що пройшов після Першого Всеукраїнського перепису населення, в країні з'явилися нові реалії та проблеми, вирішення яких вимагає актуальної інформацї та всебічні знання про населення України. Це такі проблекми як тимчасово окуповані території та зміна фактично контрольованих державою Україною власних кордонів, міграції населення, поява внутрішньо переміщених осіб, "відтік мізків", пенсійна реформа, старіння населення, реформа освіти, медицини, актуалізація даних виборчої ситсеми, етнічних даних тощо. Разом із суспільними проблемами з'явилися і нові техніичні можливості більш ефективного, точного і швидкого проведення переписів населення, які може використати Україна - це інформаційні технології у зборі, обробці та оприлюденні інформації, GIS-технології, тощо. Україна, як суб'єкт міжнародного права, потребує оновленої статистичної інформації про населення. Необхідність цього зумовлена демографічними, етнічними, соціальними, економічними та політичними процесами, що відбувалися з часів Першого Всеукраїнського перепису населення, та управлінням ними. Статья посвящена вопросу необходимости проведения Второй Всеукраинской переписи населения. Важность переписи населения приравнивается к таким атрибутам государственности, как территория, право, армия, народ, флаг, герб и тому подобное. В статье рассмотрена история переписей населения на территории Украины в современных международно признанных границах. Отмечено, что Украина, будучи одной из крупных по численности населения стран в Европе и мире в начале ХХ в., не имела своей государственности, а входила в состав различных государств и империй. Поэтому исторические данные переписей населения Украины имеют разрозненный характер из-за наличия различных программ переписей населения, разного времени их проведения, различных "владельцев" информации, закрытости и недоступности некоторых данных. В Украине в современных международно признанных границах проводилась только одна Всеукраинская перепись населения 2001 года, с даты проведения которой прошло 19 лет. За время, прошедшее после первой Всеукраинской переписи населения, в стране появились новые реалии и проблемы, решение которых требует актуальной информации и всесторонних знаний о населении Украины. Это такие проблемы как временно оккупированные территории и изменение фактически контролируемых государством Украина собственных границ, миграции населения, появление внутренне перемещенных лиц, "отток мозгов", пенсионная реформа, старение населения, реформа образования, медицины, актуализация данных избирательной системы и этнического состава населения и т.п.. Вместе с общественными проблемами появились и новые технические возможности более эффективного, точного и быстрого проведения переписей населения, которые может использовать Украина - это информационные технологии в сборе, обработке и обнародовании информации, GIS-технологии, и тому подобное. Украине, как субъекту международного права, необходимо обновление статистической информации о населении. Необходимость этого обусловлена демографическими, этническими, социальными, экономическими и политическими процессами, происходившими со времен Первой Всеукраинской переписи населения, и управлением ими. The article is devoted to the need for the Second All-Ukrainian Population Census. The importance of the census is equated with such attributes of statehood as territory, law, army, people, flag, coat of arms, etc. The article discusses the history of population censuses on the territory of Ukraine in modern internationally recognized borders. It is noted that Ukraine, being one of the largest countries in Europe and in the world at the beginning of the twentieth century, did not have its own statehood, but was part of various states and empires. So, the historical data of censuses in Ukraine are fragmented due to the presence of various census programs, different time periods for them, different "owners" of information, and the closeness and inaccessibility of some data. In Ukraine, in the current internationally recognized borders, only one All-Ukrainian Population Census of 2001 was conducted, from the date of which 19 years have passed. The information base of this census is already outdated and does not correspond to the modern tasks of society, the state and the international community. During the time that has passed since the first All-Ukrainian population census, new realities and problems have appeared in the country, the solution of which requires up-to-date information and comprehensive knowledge about the population of Ukraine. These are problems such as temporarily occupied territories and changes in own borders actually controlled by the state of Ukraine, population migration, the emergence of internally displaced persons, "brain drain", pension reform, aging of the population, reform of education, medicine, updating the data of the electoral system and ethnic composition of the population, etc. Along with social problems, new technical opportunities appeared for more efficient, accurate and quick population censuses that Ukraine can use - this is information technology in collecting, processing and publishing information, GIS-technology, and the like. Ukraine, as a subject of international law, needs to update statistical information about the population. The need for this is due to the demographic, ethnic, social, economic and political processes that have taken place since the First All-Ukrainian Population Census and their management.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3421
Appears in Collections:Кафедра географії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Перепис населення Муромцева.docx145.63 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.