Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3233
Title: Features of the preparation of masters in institutions of higher education of Ukraine
Other Titles: Особливості підготовки магістрів у вищих навчальних закладах України
Особенности подготовки магистров в высших учебных заведениях Украины
Authors: Tsapko, A.
Цапко, А. М.
Цапко, А. Н.
Keywords: master’s degree
graduate students’ training
the Bologna process
university
higher education
self-reliant work
thesis
ступінь магістра
підготовка аспірантів
Болонський процес
університет
вища освіта
самостійна робота
дипломна робота
степень магистра
подготовка аспирантов
Болонский процесс
университет
высшее образование
самостоятельная работа
дипломная работа
Issue Date: 2018
Publisher: Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Citation: Tsapko A. Features of the preparation of masters in institutions of higher education of Ukraine / A. Tsapko // Educational Studios: Theory and Practice : collective monograph / H. S. Skovoroda Kharkiv Nat. Ped. Un-ty ; edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – Сhap. 2.9. – P. 187-194.
Abstract: Based on the analysis of normative legal documents as well as historical and pedagogical sources the specifi cs of graduate students’ training organization at Ukrainian universities at the present stage are highlighted in the article. The main requirements for master’s degree candidates are described (pass exams and credits, perform individual tasks provided by the curriculum ; conduct scientific research on the chosen topic ; write and defend master’s thesis). The role of graduate students’ self-reliant work as an integral part of the educational process is determined. Main tendencies and characteristic features of graduate students’ training content and forms evolution are considered, its theoretical and methodological principles are defi ned, perspective direction for graduate students’ training improvement as an integral part of degrees education is established. На основі аналізу нормативно-правових документів, а також історико-педагогічних джерел у статті висвітлено особливості організації підготовки аспірантів в українських університетах на сучасному етапі. Описано основні вимоги до кандидатів магістрів (складати іспити та заліки, виконувати індивідуальні завдання, передбачені навчальною програмою; проводити наукові дослідження з обраної теми; писати та захищати магістерську роботу). Визначено роль самостійної роботи аспірантів як невід'ємної частини навчального процесу. Розглянуто основні тенденції та характерні особливості еволюції змісту та форм навчання аспірантів, визначено його теоретичні та методичні засади, визначено перспективний напрямок підвищення кваліфікації аспірантів як невід'ємної частини ступенів навчання. На основе анализа нормативно-правовых документов, а также историко-педагогических источников в статье освещены особенности организации подготовки аспирантов в украинских университетах на современном этапе. Описаны основные требования к кандидатам магистров (сдавать экзамены и зачеты, выполнять индивидуальные задания, предусмотренные учебной программой, проводить научные исследования по выбранной теме; писать и защищать магистерскую работу). Определена роль самостоятельной работы аспирантов как неотъемлемой части учебного процесса. Рассмотрены основные тенденции и характерные особенности эволюции содержания и форм обучения аспирантов, определены его теоретические и методические основы, определены перспективное направление повышения квалификации аспирантов как неотъемлемой части ступеней обучения.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3233
ISBN: 978-3-903197-77-0
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsapko А. .pdf112.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.