Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2996
Title: Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів
Other Titles: Теоретические и методические основы профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы к проектированию дидактических электронных ресурсов
Theoretical and methodological foundations for training primary school teachers to design e-learning resources
Authors: Олефіренко, Н. В.
Олефиренко, Н. В.
Olefirenko, N. V.
Keywords: дидактичні засоби
дидактичні електронні ресурси
початкова школа
технологія проектування
майбутній вчитель
модель підготовки
дидактические средства
дидактические электронные ресурсы
начальная школа
технология проектирования
будущий учитель
модель подготовки
teaching tools
didactic functions of e-learning resources
primary school
technology design
a future teacher
model of training
Issue Date: 2015
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди
Citation: Олефіренко Н. В. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів : автореф. дис. на здоб. наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 - теор. та метод. проф. осв. / Н. В. Олефіренко ; ХНПУ імені Г. С. Сковороди. – Харків : [б. в.], 2015. – 40 с.
Abstract: Дисертація присвячена проблемі підготовки майбутніх учителів початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів. Визначено місце електронних ресурсів навчального призначення у системі дидактичних засобів та розроблено класифікацію дидактичних засобів за їх функціональним призначенням. Визначено й теоретично обґрунтовано функції дидактичних електронних ресурсів, здійснено їх систематизацію за провідним спрямуванням. Розкрито сутність, характерні ознаки й специфіку проектування дидактичних електронних ресурсів для молодших школярів. Розроблено і розкрито комплекс вимог до дидактичних електронних ресурсів: психолого-педагогічних, ергономічних, технічних та здоров’язбережувальних. Розроблено і науково обґрунтовано технологію проектування дидактичних електронних ресурсів для початкової школи. Визначено чотирикомпонентну структуру готовності майбутнього вчителя до проектування дидактичних електронних ресурсів, яку покладено в основу розробки структурно-функціональної моделі його підготовки. З метою перевірки ефективності розробленої моделі підготовки проведено емпіричне дослідження, яке довело позитивний вплив її запровадження у практику підготовки майбутнього вчителя початкової школи на його готовність до проектування дидактичних електронних ресурсів. Диссертация посвящена проблеме подготовки будущих учителей начальной школы к проектированию дидактических электронных ресурсов. Определено место дидактических электронных ресурсов в системе дидактических средств и разработана классификация дидактических средств по их функциональному назначению. Определены и теоретически обоснованы функции дидактических электронных ресурсов, осуществлена их систематизация по ведущим направлениям. Раскрыта сущность, характерные признаки и специфика проектирования дидактических электронных ресурсов для младших школьников. Разработана и научно обоснована технология проектирования дидактических электронных ресурсов для начальной школы, которая включает следующие этапы: целеполагающий, аналитический, создание структурной модели, методический, инструментальный, конструирующий, этап предварительной экспертизы, апробационный этап, коррекционно-рефлексивный этап. Разработана и теоретически обоснована структурно-функциональная модель подготовки будущего учителя начальной школы к проектированию дидактических электронных ресурсов, в основу разработки которой положены современные педагогические подходы. The dissertation treats the problem of training primary school teachers to design e-learning resources. The place of e-learning resources in the system of teaching tools is determined, classification of didactic tools depending of functional purpose is developed. Didactic functions of e-learning resources are determined and scientifically proved by systematizing them by leading direction. The essence, the characteristic features and the specific design of e-learning resources for primary school children are determined. It’s developed and scientifically proved complex requirements for teaching e-learning resources: psychological, educational, ergonomic, technical and preserving health. Developed and scientifically based technology of design e-learning resources for primary schools. It’s invented and scientifically proved four-components structure of readiness future teachers to design e-learning resources, which was the basis of structural and functional model of its preparation. In order to test the effectiveness of the developed model training conducted empirical research that has proven the positive impact of its implementation in practice of preparing future primary school teacher for his readiness to teaching design e-learning resources.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2996
Appears in Collections:Кафедра інформатики
Автореферати



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.