Kyiv teological academy in 1869–1884 : an attempt to combine theological and pedagogical education

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2019-06
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Babes-Bolyai University, Cluj-Napoca, Romania
Анотація
The article reveals the history of Kyiv Theological Academy – the only higher educational institution of Orthodox Church. It functioned on Ukrainian lands of the Russian Empire. Based on the analysis of historical and pedagogical literature, archive materials and documents placed in periodicals, the paper depicts theological education at Kyiv Theological Academy in general and focuses on pedagogical training that was organized there within 1869-84. Study of Pedagogy as a compulsory subject and taking special practical classes on the 4th year are considered to be main components of pedagogical education at higher theological educational institution. The paper reveals the content of Pedagogy, forms and methods of teaching Pedagogy and peculiarities of staffing. The article focuses on the attempt of lecturers of Kyiv Theological Academy to organize students’ pedagogical practice at local seminary, advantages and disadvantages of pedagogical education at Kyiv Theological Academy and the level of education there compared with universities. Стаття присвячена історії єдиного вищого навчального закладу Православної Церкви, який функціонував на українських землях Російської імперії. На основі аналізу історичної та педагогічної літератури, архівних матеріалів, документів, вміщених у періодичних виданнях, в загальних рисах схарактеризовано богословську освіту в Київській духовній академії і докладно проаналізовано педагогічну підготовку, організовану у ній (1867-1883 рр.). Визначено основними складовими педагогічної освіти у вищому духовному навчальному закладі вивчення педагогіки як загальнообов’язкової дисципліни і спеціально-практичні заняття на 4 курсі. Розкрито зміст педагогіки, форми та методи організації навчання цього предмету, особливості кадрового забезпечення його викладання. Звернено увагу на намагання викладачів Київської духовної академії організувати педагогічну практику студентів у місцевій семінарії. Встановлено переваги та недоліки педагогічної освіти в означеному вищому освітньому закладі, а також її рівень в порівнянні з університетами. Статья посвящена истории единственного высшего учебного заведения Православной Церкви, которое функционировало на украинских землях Российской империи. На основе анализа исторической и педагогической литературы, архивных материалов, документов, помещенных в периодических изданиях, в общих чертах дана характеристика богословского образования в Киевской духовной академии и подробно проанализирована педагогическая подготовка, организованная в ней (1867-1883 гг.). Определены основными составляющими педагогического образования в высшем духовном учебном заведении изучения педагогики как общеобязательной дисциплины и специально-практические занятия на 4 курсе. Раскрыто содержание педагогики, формы и методы организации обучения этому предмету, особенности кадрового обеспечения его преподавания. Обращено внимание на попытки преподавателей Киевской духовной академии организовать педагогическую практику студентов в местной семинарии. Установлено преимущества и недостатки педагогического образования в рассматриваемом высшем образовательном учреждении, а также ее уровень по сравнению с университетами.
Опис
Ключові слова
Kyiv Theological Academy, Pedagogy, pedagogical education, special practical classes, theological education, form of education, Киевская духовная академия, педагогика, педагогическое образование, специально-практические занятия, богословское образование, форма обучения, Київська духовна академія, педагогіка, педагогічна освіта, спеціально-практичні заняття, богословська освіта, форма навчання
Цитування
Tverdokhlib T. S. Kyiv Theological Academy in 1869–1884 / T. S. Tverdokhlib // An Attempt to Combine Theological and Pedagogical Education / Studia Universitatis Babes-Bolyai Theologia Orthodoxa. – Cluj-Napoca, 2019. – № 64 (1). – P. 111–132.