Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1845
Title: ВІДКРИТІ ОСВІТНІ РЕСУРСИ В МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Other Titles: ОТКРЫТЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ РЕСУРСЫ В МОДЕРНИЗАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА ПЕДАГОГИЧЕСКОГО УНИВЕРСИТЕТА
OPEN EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MODERNIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS OF PEDAGOGICAL UNIVERSITY
Authors: Прокопенко, А. І.
Олійник, Т. О.
Москаленко, В. В.
Прокопенко, А. И.
Олейник, Т. А.
Москаленко, В. В.
Prokopenko, A. I.
Oleinik, T. A.
Moskalenko, V. V.
Keywords: дослідження
освіта
ресурси
інформація
модернізація
исследования
образование
ресурсы
информация
модернизация
research
education
resource
information
information
Issue Date: 2014
Publisher: Республиканское высшее учебное заведение "Крымский инженерно-педагогический университет" (КИПУ), ФЛП Кубердинова Д. А.
Citation: Прокопенко А. І. Відкриті освітні ресурси в модернізації освітнього процесу педагогічного університету / A. I. Прокопенко, Т. А. Олійник, В. В. Москаленко // Информационно-компьютерные технологии в экономике, образовании и социальной сфере : сб. науч. работ / Крымский инженерно-пед. ун-т. – Симферополь : КИПУ, 2014. – Вып. 9. – С. 64–66.
Abstract: Підготовку фахівців у педагогічних ВНЗ характеризують сукупність цілеспрямованих педагогічних ідей, що передбачають формування гармонійно розвиненої особистості вчителя, здатної до організації інноваційного навчання у відповідності до швидких змін у суспільстві. З огляду на ідеологію сталого розвитку, що поступово за сприянням ЮНЕСКО набирає рис домінуючого світогляду у сучасному світі, освіта має ключове значення як базовий інструмент вдосконалення суспільних моделей. З метою пошуку плідних педагогічних ідей щодо розв’язання актуальних питань модернізації освіти доцільно використовувати відкриті освітні ресурси (ВОР), що створюють умови інтеграції освіти з наукою та виробництвом, поширення фундаментальної та науково-дослідної складових освіти Природничого профілю. Подготовку специалистов в педагогических вузах характеризуют совокупность целенаправленных педагогических идей, предусматривающих формирование гармонично развитой личности учителя, способного к организации инновационного обучения в соответствии с быстрыми изменениями в обществе. Учитывая идеологию устойчивого развития, постепенно при содействии ЮНЕСКО приобретает черты доминирующего мировоззрения в современном мире, образование имеет ключевое значение как базовый инструмент совершенствования общественных моделей. С целью поиска плодотворных педагогических идей по решению актуальных вопросов модернизации образования целесообразно использовать открытые образовательные ресурсы (ВОР), создающие условия интеграции образования с наукой и производством, распространение фундаментальной и научно-исследовательской составляющих образования Естественного профиля. The training of specialists in pedagogical universities is characterized by a set of focused pedagogical ideas that provide for the formation of a harmoniously developed personality of a teacher who is capable of organizing innovative training in accordance with rapid changes in society. Given the ideology of sustainable development, gradually, with the assistance of UNESCO, it acquires the features of a dominant worldview in the modern world, education is of key importance as a basic tool for improving social models. n order to search for fruitful pedagogical ideas to address topical issues of educational modernization, it is advisable to use open educational resources (VOR), creating the conditions for integrating education with science and production, and disseminating the fundamental and research components of education in the Natural profile.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1845
Appears in Collections:Кафедра інформаційних технологій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Прокопенко А. І. та ін. Відкриті освітні ресурси .pdf99.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.