Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1798
Title: ГУМАННІСТЬ ОСОБИСТОСТІ : СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА
Other Titles: ГУМАННОСТЬ ЛИЧНОСТИ : СУЩНОСТЬ И СТРУКТУРА
PATIENT HUMANITY : SATISFACTION AND STRUCTURE
Authors: Тихонович, В. М.
Тихонович, В. Н
Tikhonovich, V. M.
Keywords: добро
свобода
гуманність
повага
моральні норми
альтруїзм
добро
свобода
гуманность
уважение
моральные нормы
альтруизм
good
freedom
humanity
respect
moral standards
altruism
Issue Date: 2016
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, видавець С. Г. Рожко
Citation: Тихонович В. М. Гуманність особистості : сутність та структура / В. М. Тихонович // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди ; за ред. І. Ф. Прокопенка, С. Т. Золотухіної. – Харків : ХНПУ, 2016. – Вип. 55. – С. 260–269.
Abstract: У статті розкривається сутність такого напряму підготовки педагогів до гуманістичного виховання школярів, як їх озброєння теоретичними знаннями, засвоєння яких виступає запорукою забезпечення ефективності практичної діяльності. Характеристика структури та сутності гуманності представлена ​​через аналіз зв'язку понять «мораль» і «гуманність», які співвідносяться як родове і видове. Визначається зміст фундаментальних категорій моралі, які виступають першоосновою прояви гуманності особистості у взаєминах: свобода, добро, обов'язок, необхідність. Гуманність особистості визначена, як система установок особистості на соціальні об'єкти, яка представлена ​​в свідомості переживаннями співчуття і тішиться, реалізується в спілкуванні діяльності в аспектах сприяння, співчуття, допомоги. Розглянуто сутність основних компонентів гуманності, а саме: поваги, чуйності, почуття справедливості, довіри, самокритичності, мужності. Акцентовано увагу на тому, що складові частини в структурі гуманності є не механічною сумою частин, а рухомий системою, компоненти якої вступають в тісний контакт, результатом якого виступають нові якості, відсутні в окремо взятих складових. В статье раскрывается сущность такого направления подготовки педагогов к гуманистическому воспитанию школьников, как их вооружение теоретическими знаниями, усвоение которых выступает залогом обеспечения эффективности практической деятельности. Характеристика структуры и сущности гуманности представлена через анализ связи понятий «мораль» и «гуманность», которые соотносятся как родовое и видовое. Определяется содержание фундаментальных категорий морали, которые выступают первоосновой проявления гуманности личности во взаимоотношениях: свобода, добро, долг, необходимость. Гуманность личности определена, как система установок личности на социальные объекты, которая представлена в сознании переживаниями сочувствия и сорадости, реализуется в общении деятельности в аспектах содействия, сочувствие, помощи. Рассмотрена сущность основных компонентов гуманности, а именно: уважения, чуткости, чувства справедливости, доверия, самокритичности, мужества. Акцентировано внимание на том, что составные части в структуре гуманности являются не механической суммой частей, а подвижной системой, компоненты которой вступают в тесное взаимодействие, результатом которого выступают новые качества,отсутствующие в отдельно взятых составляющих. The article reveals the essence of such a direction of preparing teachers for the humanistic education of schoolchildren, as their arming with theoretical knowledge, the assimilation of which is the key to ensuring the effectiveness of practical activities. The characteristic of the structure and essence of humanity is presented through the analysis of the connection between the concepts of “morality” and “humanity”, which correlate as a generic and specific. The content of the fundamental categories of morality, which are the primary basis of the manifestation of the humanity of the individual in relationships: freedom, good, duty, necessity, is determined. Humaneness of personality is defined as a system of attitudes of an individual on social objects, which is represented in the consciousness by experiences of sympathy and compassion, is realized in communication activities in the aspects of assistance, empathy, help. The essence of the main components of humanity is considered, namely: respect, sensitivity, sense of justice, trust, self-criticism, courage. The attention is focused on the fact that the components in the structure of humanity are not the mechanical sum of the parts, but a mobile system, the components of which enter into close interaction, the result of which are new qualities that are absent in separate components.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1798
Appears in Collections:Кафедра початкової і професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тихонович В. М. Гуманність особистості .pdf301.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.