Кафедра психологічної та педагогічної антропології

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 125
  • Документ
    РОЗВИТОК ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Ходикіна, Ю. Ю.
    У публікації висвітлено розвиток фахової компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Під фаховою компетентністю вихователя розуміється поєднання певних властивостей особистості з високим рівнем професійної підготовки до педагогічної діяльності та ефективної взаємодії з дітьми в освітньому процесі. Визначено, що компетентність майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти ефективно збагачується завдяки цілісній системі освітніх заходів і дій, спрямованих на: поглиблення професійних, педагогічних і психологічних умінь та навичок; розвиток творчого потенціалу особистості майбутнього вихователя; створення власних підходів до розв’язання психолого-педагогічних проблем освітньої діяльності. The publication highlights the development of professional competence of future teachers of preschool education institutions. Professional competence of an educator means a combination of certain personality traits with a high level of professional training for pedagogical activities and effective interaction with children in the educational process. It was determined that the competence of future educators of preschool education institutions is effectively enriched thanks to a holistic system of educational activities and actions aimed at: deepening professional, pedagogical and psychological abilities and skills; development of the creative potential of the personality of the future educator; creation of own approaches to solving psychological and pedagogical problems of educational activity.
  • Документ
    ВПЛИВ ГРИ НА ЕМОЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Малихіна, О. Є.
    У статті проаналізовано емоційний розвиток дошкільників. За думкою багатьох вчених, розвитку емоційної сфери дошкільника сприяє гра як провідна діяльність у даному віці, що є джерелом збагачення дитячих уявлень про життя людини, її переживання, взаємини з іншими. Зауважено, що гра виконує багато функцій у розвитку емоційної сфери дошкільника. The article analyses the emotional development of preschoolers. According to many scientists, the development of the emotional sphere of preschool children is facilitated by play as the leading activity at this age, which is a source of enrichment of children's ideas about human life, their experiences, and relationships with others. It is noted that the game performs many functions in the development of the preschooler's emotional sphere.
  • Документ
    ЗДІБНОСТІ ДИТИНИ ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ЇЇ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Макобрей, Є. А.
    У публікації розглянуто творчий потенціал дитини. Творчий потенціал особистості - це якість, що характеризує міру її можливостей ставити й розв’язувати нові завдання в будь-якій діяльності, виявляється в здатності до розробки новаторських ідей, проблемного мислення та здатності до вирішення складних завдань. Дитина розкривається через творчу діяльність, тобто через певні можливості, що становлять її здатність до творчості. Зауважено, що здібності можуть виявлятися у різних етапах життя, тому важливо надавати можливості для їхнього постійного розвитку та реалізації в будь-якому віці, особливо в дошкільному. The publication deals with the creative potential of a child. The creative potential of an individual is a quality that characterises the extent of his or her ability to set and solve new tasks in any activity, manifested in the ability to develop innovative ideas, problem thinking and the ability to solve complex problems. The child is revealed through creative activity, that is, through certain capabilities that make up his or her ability to create. It is noted that abilities can be manifested at different stages of life, so it is important to provide opportunities for their continuous development and implementation at any age, especially in preschool.
  • Документ
    РОЛЬ ВИХОВАТЕЛЯ ЯК ФАСИЛІТАТОРА ДИТЯЧОГО РОЗВИТКУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.
    У статті висвітлено роль вихователя як фасилітатора дитячого розвитку. Підкреслено, що до умінь вихователя-фасилітатора належать: емпатійне слухання, уважність щодо поведінки дітей; налагодження ефективної комунікації в дитячій групі, корегування дій учасників відповідно до правил взаємодії; заохочення активної позитивно забарвленої поведінки, забезпечення безпечного зворотного зв’язку між всіма учасниками освітнього процесу. Зроблено висновок, що педагогічна фасилітація виступає своєрідною рушійною силою вдосконалення якості освіти. The article highlights the role of the educator as a facilitator of child development. It is emphasized that the skills of an educator-facilitator include: empathic listening, attentiveness to children's behavior; establishing effective communication in the children's group, correcting the actions of the participants in accordance with the rules of interaction; encouraging active positive behavior, ensuring safe feedback between all participants of the educational process. It was concluded that pedagogical facilitation acts as a kind of driving force for improving the quality of education.
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Грищук, О. О.
    У статті розглянуто розвиток морально-етичних уявлень у старших дошкільників. Дошкільний вік є початковим періодом становлення особистості, в цей час закладаються основи характеру дитини, її ставлення до навколишнього світу, людей, себе, засвоюються моральні норми, важливі для її подальшого розвитку. Зазначено, що моральний розвиток дошкільника є центральною ланкою його психічного розвитку. Старші дошкільники засвоюють первинні моральні судження, зростає дієвість їх моральних уявлень, в них з’являються моральні почуття. The article deals with the development of moral and ethical ideas in senior preschoolers. Preschool age is the initial period of personality formation, at this time, the foundations of the child's character, his/her attitude to the world, people, himself/herself are laid, moral norms important for his/her further development. It is noted that the moral development of a preschooler is a central part of his or her mental development. Older preschoolers acquire primary moral judgements, the effectiveness of their moral ideas increases, and they develop moral feelings.