Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1300
Title: Конспекти лекцій до курсу “Психофізіологія”
Other Titles: Конспекты лекций к курсу "Психофизиология"
Lecture notes for the course "Psychophysiology"
Authors: Комісова, Т. Є.
Мамотенко, А. В.
Комисова, Т. Е.
Мамотенко, А. В.
Komisova, T. E.
Mamotenko, A. V.
Keywords: психофізіологія
нейрофізіологія
психофізіологічні функції
психічна діяльність людини
конспекти лекцій
психофизиология
нейрофизиология
психофизиологические функции
психическая деятельность человека
конспекты лекций
psychophysiology
neurophysiology
psychophysiological functions
mental activity of a person
lecture notes
Issue Date: 21-Sep-2015
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Комісова Т. Є. Конспекти лекцій до курсу “Психофізіологія” : навч. вид. Ч. І / Т. Є. Комісова, А. В. Мамотенко ; Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. – Харків : ХНПУ, 2015. – 120 с.
Abstract: Курс вивчення психофізіології покликаний реалізувати дану мету шляхом надання потрібних знань з нейрофізіологічних основ психічної діяльності людини та інстинктивної, свідомо-мотиваційної поведінки. Адекватна поведінка людини забезпечується нервово-гуморальною регуляцією її функцій, та виразно і багатозначно проявляється у психічній діяльності особистості. Психофізіологія, як наука, повинна забезпечити якісну природно-наукову підготовку студентів, необхідну для формування їх професійних умінь та навичок, що включає в себе, насамперед, правильну організацію наукової та психічної діяльності, спираючись на індивідуальні психофізіологічні особливості сприйняття, уваги, пам’яті та мислення. Це також дозволить оптимізувати процес навчання. Посібник за своїм змістом відповідає чинній програмі з психофізіології. Включає два розділи: психофізіологічні особливості психічних процесів і функцій людини та психофізіологія сенсорних і пізнавальних процесів. Містить методичний коментар до дисципліни, тематичний план, теоретичну частину, контрольні запитання і завдання та рекомендовану до вивчення літературу. У теоретичних відомостях висвітлені загальні механізми та закономірності психічних явищ, нейрофізіологічні особливості соматичних і вегетативних реакцій та формування безумовно-умовних поведінкових актів людини. Теоретична база посібника допоможе читачам у подальшому робити правильну оцінку основних психічних функцій людини та надавати їм вірну психофізіологічну характеристику; виявляти нейропсиходинамічні закономірності в різних видах повсякденної діяльності індивіда та аналізувати суть психофізіологічних явищ, процесів і станів людини. До навчального посібника включено завдання для самостійної роботи та контрольні запитання, відповіді на які допоможуть студентам здійснити додатковий самоконтроль та підготуватися до іспиту. Методичні рекомендації розраховані на студентів психологічних і біологічних спеціальностей та вчителів середніх шкіл. Курс изучения психофизиологии призван реализовать данную цель путем предоставления необходимых знаний по нейрофизиологическим основам психической деятельности человека и инстинктивном, сознательно-мотивационном поведении. Адекватное поведение человека обеспечивается нервно-гуморальной регуляцией его функций, и выразительно и многозначительно проявляется в психической деятельности личности. Психофизиология как наука, должна обеспечить качественную естественно-научную подготовку студентов, необходимую для формирования их профессиональных умений и навыков, включает в себя, прежде всего, правильную организацию научной и психической деятельности, опираясь на индивидуальные психофизиологические особенности восприятия, внимания, памяти и мышления. Это также позволит оптимизировать процесс обучения. Руководство по своему содержанию соответствует действующей программе по психофизиологии. Включает два раздела : психофизиологические особенности психических процессов и функций человека и психофизиология сенсорных и познавательных процессов. Содержит методический комментарий к дисциплине, тематический план, теоретическую часть, контрольные вопросы и задачи и рекомендованную к изучению литературу. В теоретических сведениях освещены общие механизмы и закономерности психических явлений, нейрофизиологические особенности соматических и вегетативных реакций и формирования безусловно-условных поведенческих актов человека. Теоретическая база пособия поможет читателям в дальнейшем делать правильную оценку основных психических функций человека и предоставлять им верную психофизиологическую характеристику; выявлять нейропсиходинамические закономерности в различных видах повседневной деятельности индивида и анализировать суть психофизиологических явлений, процессов и состояний человека. К учебному пособию включены задания для самостоятельной работы и контрольные вопросы, ответы на которые помогут студентам осуществить дополнительный самоконтроль и подготовиться к экзамену. Методические рекомендации рассчитаны на студентов психологических и биологических специальностей и учителей средних школ. The course of studying psychophysiology is designed to realize this goal by providing the necessary knowledge on the neurophysiological basis of a person's mental activity and instinctive, consciously-motivational behavior. Adequate human behavior is provided by the neuro-humoral regulation of its functions, and is expressively and significantly manifested in the psychic activity of the individual. Psychophysiology as a science must provide for the qualitative natural-scientific training of students necessary for the formation of their professional skills, including, first of all, the correct organization of scientific and mental activity, relying on the individual psycho-physiological characteristics of perception, attention, memory and thought. This will also help to optimize the learning process. Guide to its content corresponds to the current program on psychophysiology. It includes two sections: psychophysiological features of mental processes and human functions and psychophysiology of sensory and cognitive processes. Contains a methodological commentary on the discipline, a thematic plan, a theoretical part, control questions and tasks, and recommended literature for study. The theoretical information covers general mechanisms and patterns of psychic phenomena, neurophysiological features of somatic and vegetative reactions and the formation of unconditionally conditioned human behavioral acts. The theoretical basis of the manual will help readers in the future to make a correct assessment of the basic mental functions of a person and provide them with the correct psycho-physiological characteristics; to reveal neuropsychodynamic regularities in various types of daily activities of the individual and to analyze the essence of psychophysiological phenomena, processes and human states. The manual includes tasks for independent work and control questions, the answers to which will help students to exercise additional self-control and prepare for the exam. Methodical recommendations are designed for students of psychological and biological specialties and teachers of secondary schools.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1300
Appears in Collections:Кафедра анатомії і фізіології людини імені д.м.н. проф. Я. Р. Синельникова

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Конспекти лекцій до курсу психофизиология.output.pdf2.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.