Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1169
Title: Формування умінь самостійної роботи у студентів методами проблемного навчання в сучасному ВНЗ
Other Titles: Формирование умений самостоятельной работы у студентов методами проблемного обучения в современном ВНЗ
The Formation of Skills Independent Work of Students in Teaching Process by Methods Modern of Probebs Teaching in Now Universities
Authors: Трубавіна, І. М.
Трубавина, И. Н.
Trubavina, I.
Keywords: вміння самостійної роботи
пізнавальна самостійність
життєві вміння
проблемне навчання
евристичні методи навчання
педагогічні умови
методи навчання у ВНЗ
умения самостоятельной работы
познавательная самостоятельность
жизненные умения
проблемное обучение
эвристические методы обучения
педагогические условия
методы обучения в вузе
independent work skills
cognitive independence
life skills
problem teaching
heuristic teaching methods
teaching methods in universities
pedagogical conditions
Issue Date: Jun-2017
Publisher: Видавництво Державного закладу „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”
Citation: Трубавіна І. М. Формування умінь самостійної роботи у студентів методами проблемного навчання в сучасному ВНЗ / І. М. Трубавіна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки / Держ. закл. "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка" ; [редкол.: В. С. Курило (голов. ред.) та ін.]. – Старобільськ : Вид-во ДЗ "ЛНУ ім. Тараса Шевченка", 2017. – № 7(312), ч. 2. – С. 116 –125.
Abstract: Стаття присвячена проблемі організації самостійної роботи студентів в умовах кредитно- модульної системи навчання та інтенсифікації навчання в сучасному ВНЗ. Автор розкриває зміст і перелік сучасних умінь самостійної роботи студентів, включаючи життєві вміння, доводить можливість їх формування шляхом застосування методів проблемного навчання, розкриває педагогічні умови успішного їх застосування. Статья посвящена проблеме организации самостоятельной работы студентов в условиях кредитно-модульной системы обучения и интенсификации обучения в современном вузе. Автор раскрывает содержание и перечень современных умений самостоятельной работы студентов, включая жизненные умения, доказывает возможность их формирования путем применения методов проблемного обучения, раскрывает педагогические условия успешного их применения. The article reveals the necessity of forming independent work skills in modern high school students. Require that credit-modular system, intensify the learning process, increase independent work and reduction of classes, the need to conduct research toscho.The author shows small research of this problem in scientific sources, proves a necessity and possibility of solving the problem learning.In first the author presented new classification of skills independent work of students, which includes the vital skills needed in every subject and in life. The author reveals the contents list and life skills of students in teaching, summarizes the classification of these abilities and skills saomstiynoyi work. Vision Author of skills independent work of the modern student has the communicative skills, decision making, critical thinking skills, management skills on yourself, skills to plan and predict their activities, evaluate yiyi. In first have classification of problem-based learning methods, taking into account the achievements of other disciplines. This classification allowed the author to supplement the methods of problem-based learning methods of brainstorming, synectics, discussions, previously used only in crisis management. The author shows the difference between the use of heuristic methods in training and during the crisis menedzhent their role in formation of cognitive independence of students and shaping their skills of independent work. In that article was first revealed pedagogical conditions applying heuristic teaching methods for the successful formation of skills of independent work of students in modern higher school.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1169
Appears in Collections:Кафедра педагогіки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.