Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1071
Title: Освітньо-виховні аспекти природоохоронної роботи в школі (друга половина ХХ ст.)
Other Titles: Образовательно-воспитательные аспекты природоохранной деятельности в школе (вторая половина XX ст.)
Educational aspects of environmental work in school (The second half of the 20th century)
Authors: Смолянюк, Н. М.
Собченко, Т. М.
Смолянюк, Н. Н.
Собченко, Т. Н.
Smoluanyuk, N. M.
Sobchenko, T. M.
Keywords: природоохоронна робота
шкільне навчання
аспекти охорони природи
ставлення людини до природи
природоохранная работа
школьное обучение
аспекты охраны природы
отношение человека к природе
environmental work
school education
aspects of nature conservation
the relationship of man to nature
Issue Date: 2016
Publisher: Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди
Citation: Смолянюк Н. М. Освітньо-виховні аспекти природоохоронної роботи в школі (друга половина ХХ ст.) / Н. М. Смолянюк, Т. М. Собченко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. / ХНПУ ім. Г. С. Сковороди ; за заг. ред. І. Ф. Прокопенка, С. Т. Золотухіної. - Харків : ХНПУ, 2016. - Вип. 54. - С. 278-286.
Abstract: У даній статті розкрито досвід роботи загальноосвітніх шкіл з природоохоронної діяльності другої половини XX ст. Установлено, що саме в цей час у освітньо-виховний процес надзвичайно активно впроваджувались знання, щодо охорони природи. Це відбувалось на уроках географії, біології, а також під час різноманітних позакласних занять. Визначено недоліки формування відповідального ставлення учнів до навколишнього природного середовища. Виділено фактори, що сприяли успішності проведення природоохоронної роботи: оновлення змісту освіти, запровадження нових програм та підручників. Звернуто увагу на доцільність забезпечення навчальних закладів методичними матеріалами з природоохоронних проблем, з метою збереження та покращення середовища існування людства. На основі аналізу архівних матеріалів, історико-педагогічної літератури підкреслено такі аспекти взаємовідносин суспільства та навколишнього природного середовища: природничо-науковий, ідеологічний, економічний, юридичний, оздоровчо-гігієнічний, науково-пізнавальний. З'ясовано, що ознайомлення школярів з різними аспектами охорони природи відбувалося у процесі вивчення навчальних предметів, а також під час позакласної та позашкільної роботи та суспільно корисної діяльності. В данной статье раскрыт опыт работы общеобразовательных школ по природоохранной деятельности второй половины XX. ст. Установлено, что именно в это время в образовательно-воспитательный процесс чрезвычайно активно внедрялись знания по охране природы. Это происходило на уроках географии, биологии, а также во время разнообразных внеклассных занятий. Определены недостатки формирования ответственного отношения учащихся к окружающей природной среде. Выделены факторы, которые способствовали успешности проведения природоохранной работы: обновление содержания образования, введение новых программ и учебников. Обращено внимание на целесообразность обеспечения учебных заведений методическими материалами по природоохранным проблемам, с целью сохранения и улучшения среды существования человечества. На основе анализа архивных материалов, историко-педагогической литературы подчеркнуты такие аспекты взаимоотношений общества и окружающей природной среды: естественно-научный, идеологический, экономический, юридический, оздоровительно-гигиеническое, научно-познавательное. Выяснено, что ознакомление школьников с различными аспектами охраны природы происходило в процессе изучения учебных предметов, а также во время внеклассной и внешкольной работы и общественно полезной деятельности. In this article the experience of secondary schools on environmental performance of the second half of the 20th century is disclosed. It was established that it was at this time in the sphere of education when knowledge implemented extremely actively on nature protection. This happened in geography, biology, as well as during various extracurricular activities. Disadvantages of forming responsible attitude of pupils to the environment have been identified. The factors that contributed to the success of conservation work have been distinguished: updating the content of education, the introduction of new programs and textbooks. Attention is paid to the desirability of providing schools with teaching materials on environmental issues, with the aim of preserving and improving the living environment of mankind. Based on the analysis of archival materials, historical and pedagogical literature such aspects of relations between society and the environment were emphasized: natural sciences, ideological, economic, legal, health-hygienic, scientific and informative. It was found that the students get acquainted with various aspects of nature conservation in the course of the study subjects, and during extra-curricular work and socially useful activity.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1071
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Смолянюк Н.М..pdf438.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.