Електронний архів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

ISSN 2521-6961

EKhNPUIR– (Electronic Kharkiv National Pedagogical University Institutional Repository) – відкритий електронний архів (репозитарій) Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.

В EKhNPUIR розміщено електронні повнотекстові документи наукового та навчально-методичного призначення, створені науковцями, викладачами, аспірантами, магістрантами, а також студентами університету.

Наповнення Репозитарію регламентується Положенням про електронний архів, затвердженим Вченою радою ХНПУ імені Г. С. Сковороди від 08.02.2021 року.

Положення про репозитарій ХНПУ імені Г. С. Сковороди

Авторський договір

Реєстрація нового користувача

Інструкція реєстраціі документів

Приклади бібліографічного опису документів

Для індексації публікацій світовими рейтингами радимо розміщувати електронні версії публікацій у форматах DOC або PDF з розпізнаванням, заповнювати поля "заголовок", "анотація" та "ключові слова" українською та англійською мовами.

Розміщення наукових робіт студентів здійснюється за умови наявності рекомендації наукового керівника.

Наукові публікації прохання передавати: repository@hnpu.edu.ua

За питаннями роботи з репозитарієм звертатись до бібліотеки
вул. Алчевських, 29 кім. 131, т. 717-10-34

 

Останні подання

Документ
Система початкової освіти в Німеччині
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Солодовник, А.
У статті досліджено систему початкової освіти в Німеччині. Німеччина одна із країн яка створила одну з кращих освітніх систем у світі. Навчання безкоштовне і обов’язкове для всіх громадян країни, особливо молодших школярів. У центрі уваги вчителя на уроці є організація навчальної діяльності учнів залежно від її змісту і підготовки дітей. Майже всі теми, з якими діти стикаються під час навчання, додатково реалізуються в позаурочній діяльності. Саме таке поєднання є однією з умов формування інтегрованого освітнього середовища в початковій школі Німеччини. The article examines the system of primary education in Germany. Germany is one of the countries that created one of the best educational systems in the world. Education is free and compulsory for all citizens of the country, especially younger schoolchildren. The focus of the teacher's attention in the lesson is the organization of students' educational activities depending on its content and children's preparation. Almost all topics that children encounter during education are additionally implemented in extracurricular activities. This combination is one of the conditions for the formation of an integrated educational environment in German primary schools.
Документ
Національно-патріотичне виховання в умовах дистанційного навчання
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Савченко, А.
У статті досліджено національно-патріотичне виховання, яке починається з раннього віку і розвивається протягом подальшого життя. Це не тільки виховання любові до рідного дому, сім'ї, з якої зароджується любов до рідної країни, а виховання шанобливого ставлення до людини-трударя, рідної землі, захисників Вітчизни, державної символіки, традиції народу, уникнення навіювання навколишнім середовищем ворожого ставлення до своєї держави. Процес національно-патріотичного виховання молодших школярів, який сьогодні реалізується в умовах дистанційного навчання, має на меті формування в дітей знань і уявлень про українське суспільство, рідний край, виховання позитивного особистісного ставлення до цінностей і символів Української держави, шанобливого ставлення до української мови, історії тощо. The article examines national-patriotic education, which begins at an early age and develops throughout later life. This is not only the education of love for the native home, the family, from which love for the native country is born, but the education of a respectful attitude towards the working man, the native land, the defenders of the Motherland, state symbols, the traditions of the people, avoiding the suggestion by the environment of a hostile attitude towards one's state The process of national-patriotic education of younger schoolchildren, which today is implemented in the conditions of distance learning, aims to form children's knowledge and ideas about Ukrainian society, their native land, education a positive personal attitude to the values and symbols of the Ukrainian state, a respectful attitude to the Ukrainian language, history, etc.
Документ
Компетентністний підхід у Новій українській школі
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Попова, Д.
У статті проаналізовано компетентністний підхід у Новій українській школі. Головною метою компетентнісної освіти є підготовка кваліфікованого, конкурентноспроможного і компетентного фахівця, який вільно орієнтується у своїй професії та готовий до постійного професійного зростання, соціальної та професійної мобільності. Формування ключових компетентностей молодших школярів реалізується в освітніх галузях і навчальних предметах. Зазначено, що реалізація компетентнісного підходу в Новій українській школі дозволяє вчителю не тільки виховати успішного учня, а й сформувати творчо активного громадянина, який у майбутньому зможе не просто «пристосуватися» до суспільства, а стати його невід’ємною частиною. The article analyzes the competence approach in the New Ukrainian School. The main goal of competence education is the training of a qualified, competitive and competent specialist who freely navigates his profession and is ready for constant professional growth, social and professional mobility. The formation of key competencies of junior high school students is implemented in educational fields and subjects. It is noted that the implementation of the competence approach in the New Ukrainian School allows the teacher not only to educate a successful student, but also to form a creatively active citizen who in the future will be able not only to "adapt" to society, but to become an integral part of it.
Документ
Роль гурткової роботи у розвитку творчих здібностей молодших школярів
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Полупан, Т.
У статті досліджено розвиток творчих здібностей молодших школярів. Творчi здiбності – це iндивiдуальнi особливостi особистостi дитини, якi визначають успiшнiсть виконання нею рiзноманітної творчої дiяльності. Залучення учнiв до творчої дiяльностi та рiзних форм позакласних занять розкриває перед ними горизонти людських можливостей і сприяє правильному визначенню свого мiсця на широкiй ниві власних умiнь і здiбностей. Зазначено, що гурткoва рoбoта у рoзвитку твoрчих здiбностей молoдших школярiв відiграє важливу роль, адже добре органiзована, продумана дiяльність дитини у гуртку допомагає їй стати ініцiативною, послiдовною, посидючою, вчить доводити розпочату справу до кiнця та самостiйно вирiшувати поставленi завдання. The article examines the development of creative abilities of younger schoolchildren. Creative abilities are individual features of a child's personality that determine the success of various creative activities. Involvement of students in creative activities and various forms of extracurricular activities opens up to them the horizons of human possibilities and contributes to the correct determination of their place in the wide field of their own skills and abilities. It is noted that group work plays an important role in the development of creative abilities of younger schoolchildren, because a well-organized, well-thought-out activity of a child in a group helps him to become proactive, consistent, persistent, teaches him to finish the work he has started and to independently solve the assigned tasks.
Документ
Особливості творчої діяльності учнів молодшого шкільного віку
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Перевозник, Є.
У статті розглянуто творчу діяльність учнів молодшого шкільного віку. Творчість – це розумова й практична діяльність, результатом якої є створення оригінальних, неповторних цінностей, виявлення нових фактів, властивостей, закономірностей, а також методів дослідження і перетворення матеріального світу або духовної культури. Зазначено, що розвиток творчої діяльності учнів молодшого шкільного віку є важливим освітнім питання, оскільки творча діяльність – це одна з ланок успішного розвитку дитини та її становлення у майбутньому. The article examines the creative activity of elementary school students. Creativity is a mental and practical activity, the result of which is the creation of original, unique values, the discovery of new facts, properties, regularities, as well as methods of research and transformation of the material world or spiritual culture. It is noted that the development of creative activity of primary school students is an important educational issue, as creative activity is one of the links of a child's successful development and future development.