Електронний архів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

ISSN 2521-6961

EKhNPUIR– (Electronic Kharkiv National Pedagogical University Institutional Repository) – відкритий електронний архів (репозитарій) Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.

В EKhNPUIR розміщено електронні повнотекстові документи наукового та навчально-методичного призначення, створені науковцями, викладачами, аспірантами, магістрантами, а також студентами університету.

Наповнення Репозитарію регламентується Положенням про електронний архів, затвердженим Вченою радою ХНПУ імені Г. С. Сковороди від 08.02.2021 року.

Положення про репозитарій ХНПУ імені Г. С. Сковороди

Авторський договір

Реєстрація нового користувача

Інструкція реєстраціі документів

Приклади бібліографічного опису документів

Для індексації публікацій світовими рейтингами радимо розміщувати електронні версії публікацій у форматах DOC або PDF з розпізнаванням, заповнювати поля "заголовок", "анотація" та "ключові слова" українською та англійською мовами.

Розміщення наукових робіт студентів здійснюється за умови наявності рекомендації наукового керівника.

Наукові публікації прохання передавати: repository@hnpu.edu.ua

За питаннями роботи з репозитарієм звертатись до бібліотеки
вул. Алчевських, 29 кім. 131, т. 717-10-34

 

Останні подання

Документ
Питання екологічної грамотності здобувачів початкової освіти
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Самофалова, А.
У тезах досліджено питання екологічної освіти учнів початкових класів. Зазначено, що екологічна грамотність молодших школярів є складовою їх екологічної культури і формується у процесі спеціальної освіти екологічної спрямованості. Основу екологічної грамотності становлять екологічні знання, що розкривають сутність природних явищ й уявлення про цілісність природи та значення її для життя людини. The issues of environmental education of elementary school students are investigated in theses. It is noted that the environmental literacy of younger schoolchildren is a component of their ecological culture and is formed in the process of special education with an ecological orientation. The basis of ecological literacy is ecological knowledge that reveals the essence of natural phenomena and the idea of the integrity of nature and its importance for human life.
Документ
Співпраця з батьками дитини з особливими освітніми потребами при вивченні курсу «Я досліджую світ»
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Руднєва, Д.
У статті висвітлено особливості співпраці вчителів з батьками учнів з особливими освітніми потребами у сучасному навчально-виховному процесі саме при вивченні курсу «Я досліджую світ». Наведено особливості такої співпраці. Зазначено, що співпраця вчителів та батьків учнів з особливими освітніми потребами вимагає відкритості, розуміння та гнучкості, адаптованої до конкретних потреб кожної дитини. The article highlights the peculiarities of cooperation between teachers and parents of students with special educational needs in the modern educational process, especially when studying the course "I explore the world". The features of such cooperation are given. It is noted that cooperation between teachers and parents of students with special educational needs requires openness, understanding and flexibility adapted to the specific needs of each child.
Документ
Розвиток логічного мислення учнів молодшого шкільного віку в процесі математичної гри
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Рубежанська, А.
У статті проаналізовано розвиток логічного мислення учнів молодшого шкільного віку в процесі математичної гри, який безпосередньо пов'язаний з процесом навчання, формування первинних логічних умінь за певних умов може успішно здійснюватися у дітей молодшого шкільного віку у процесі гри. Під час гри, учні, крім засвоєння математичних концепцій, активно розвивають навички вирішення завдань, сприяючи розширенню їхнього аналітичного та логічного мислення. Зазначено, що використання математичних ігор в початкових класах не лише є ефективним методом навчання математики, але також визначається як потужний інструмент для розвитку логічного мислення учнів, покращення їхніх когнітивних функцій та формування позитивного ставлення до навчання. The article analyzes the development of logical thinking of elementary school students in the process of a mathematical game, which is directly related to the learning process, the formation of primary logical skills under certain conditions can be successfully carried out in the process of playing in elementary school age children. During the game, students, in addition to mastering mathematical concepts, actively develop problem-solving skills, contributing to the expansion of their analytical and logical thinking. It is noted that the use of mathematical games in elementary grades is not only an effective method of teaching mathematics, but is also defined as a powerful tool for developing students' logical thinking, improving their cognitive functions, and forming a positive attitude to learning.
Документ
Технологія проектного навчання на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» початкової школи
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Нещеретна, С.
У статті досліджено проектне навчання учнів початкової школи, що допомагає їм як теоретично так і практично засвоїти навчальний матеріал, розвинути їх творчий потенціал та розкрити їх потенційні можливості. Великі потенційні можливість для реалізації проєктних технологій у навчальній діяльності учнів початкових класів має курс «Я досліджую світ», де учні мають великий вибір тем для проєктів, які вони можуть обрати відповідно до своїх інтересів та можливостей ослідження у рамках навчальної та позанавчальної діяльності учнів. The article examines the project-based learning of primary school students, which helps them both theoretically and practically learn the educational material, develop their creative potential and reveal their potential. The course "I explore the world" has a great potential for the implementation of project technologies in the educational activities of elementary school students, where students have a wide choice of topics for projects that they can choose according to their interests and research opportunities within the framework of educational and extracurricular activities of students.
Документ
Інклюзивне вивчення курсів природничої галузі в Новій українській школі: виклики воєнного часу
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Мінькова, В.
У статті розглянуто інклюзивне вивчення курсів природничої галузі в Новій українській школі, що має на меті забезпечення рівного доступу до якісної освіти всіх учнів, незалежно від їхніх особливостей та потреб. Одне з першочергових завдань під час воєнного стану – створення безпечного освітнього середовища та забезпечення педагогіки партнерства між усіма учасниками навчального процесу. Зазначено, що забезпечення інклюзивного вивчення курсів природничої галузі вимагає від вчителів гнучкості, толерантності та готовності створювати безбар’єрне навчальне середовище для всіх учнів. Врахування цих аспектів та розробка стратегій для подолання викликів може допомогти забезпечити ефективне інклюзивне навчання в умовах воєнного конфлікту. The article discusses the inclusive study of science courses at the New Ukrainian School, which aims to ensure equal access to quality education for all students, regardless of their characteristics and needs. One of the primary tasks during martial law is to create a safe educational environment and ensure a pedagogy of partnership between all participants in the educational process. It is noted that ensuring inclusive study of science courses requires teachers to be flexible, tolerant and ready to create a barrier-free learning environment for all students. Considering these aspects and developing strategies to overcome the challenges can help ensure effective inclusive education in the context of military conflict.